lös i magen
Finns de nått mot diare?!!!! Min hund har ränna sketa ….
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Ta bort hundens mat och ge enbart kokt ris med kokt torsk tills magen är bättre.
Om allmäntillståndet hos hunden blir sämre bör ni kontakta veterinär.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Som #1 skriver. Eller bara kokt ris. Koka ris i mycket vatten så att det blir som gröt och ger det till hunden. Det funkar på min hund som var lös i magen när jag fick hem han i början plus att det var nyår och det smällde mycket. Efter 3-4 dagar blev han bättre i magen.
Komplettera skonkosten med Canikur pro (i pasta form, lite mer effektivt än tabletterna) för att återställa mag- och tarmfloran samt fasta upp avföringen.
Hur länge har hunden haft diarre? Själv brukar jag fasta hunden en dag, sedan e ris en dag och sedan ris blandat med foder en. Fisk skulle jag undvika om jag inte visste att hunden tål det. Fortsätter det kontakta vet. Och kolla så hunden dricker.
Han dricker bra Han hade de när han kom till mig så minst 3 dagar
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
5 har ni bytt foder nu när ni fick honom?
Nej har samma som han alltid haft
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
7 frågat förea ägaren hur länge han varit dålig innan han kpm till er? Jag hade som sagt fastat ett dygn, men eftersom du inte känner till orsaken hade det varit bra att försöka få veta om dom andra vet varför han har diarre. Vet dom inte hade jag gått tillvet.
avmaskad? hur gammal är den?
Hälsningar
Fredrika
Då och då sa hon
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
1.5 år o ä avmaskad
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Min hane var jättelös i magen efter att han ätit ett ben från slakteriet som vi fick, det gick över av sig själv efter några dagar.
Vad äter han för foder annars? tänkte det är inte normalt att en hund har blir så lös i magen då och då, så det kan vara något i fodret han inte tål. Som 3 säger Canikur pro pastan och även ge välkokt ris med välkokt kyckling för att göra det lite godare.
Jag skulle dessutom inte fasta en hund som är dålig i magen eftersom detta bara leder till ökad magsyreproduktion och mer obehag i magen, det är en gammal och förelegad "metod". Bättre är att ge pytte portioner av skonkost med korta intervaller under första dagen så att magen får något att jobba med men som är väldigt lättsmält och sedan successivt öka på mängd och förlänga tiden mellan målen. Samt komplettera med canikur eller liknande. När magen har stabiliserats, kör vidare med skonkost ett par dagar innan ni mycket långsamt börjar fasa in den vanliga maten igen.
14 det är inte förlegat. Ibland behöver en mage verkligen vila och slippa arbeta. Även mild mat tvingar magen att arbeta. Men man gör som man själv vill. Viktigast är trots allt att söka efter orsaken då det pågått flera dagar.
Fick du han nu precis?
3 dagar sen
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Jag tror att det beror på miljö byte. För samma sak hände med min hund plus att min hund tycker inte om att åka bil vilket han fick göra det när jag hämtade han. Jag fick koka ris till honom och köpa nåt tabletter för diarre från apoteket, och låter han ta det lugn. Inom en vecka blev han bra igen.
Kan bero på stress och miljöbyte som #18 säger.
När jag köpte min unghund var han jätte risig i magen den första veckan, dels pga fodret och dels pga stressen att flytta.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Ik ska se om de blir bättre :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙