Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1470 ggr
Princesseen
2

Super gott godis?

Min valp får VoH mat och så fort jag tar fram den så hoppar han runt som en liten tok tills jag ska sätta ner den, då sätter han sig. Men när jag tar fram godiset (planet pet, naturesmenu, vitakraft beefstick, baconost) så sitter han bara och ibland hoppar efter godiset en gång. Jag vill ha nått som är godast i världen. Så här blev min andra hund också när han fick VoH, maten är så god så inget godis kan vara lika gott :-( Nån som vet nått suuuuuper gott godis. Har funderat på rå blandfärs eller nått men då kanske det blir för mycket för dom eftersom dom är ganska små och tar man lite köttfärs blir det alltid större än en pyttebit godis. Dom kan man ju klippa så små man vill. Och det ska ju bara vara smakprov.

Sugar Mist
2

Kokt lever. 

Finns inget äckligare för oss människor och inget godare för hundar än kokt lever xD

-

Princesseen
0

#1 okej. Tack. Köper man lever på ica och sen kokar bara? Och klipper i bitar? :-) sen förvaras det i kyl? Hållbarhet?

Sugar Mist
0

#2 JAg vet inte riktigt hur man gör, gissar att man skär bitar/kokar hel och sedan fryser in och tar fram efter behov. Nötlever(STOR) finns på Willys, det är det ända jag har sett xD

-

Princesseen
0

#3 tack. Ska kolla. :-) Nån som vet nått mer. Bli kanske ensidigt med samma godis hela tiden :-P

Gibzon
0

Mina äter också VoH så förstår vad du menar :) jag köpte kyckling hjärta på Ica och skar i lagom bitar och torkade i ugn. Lite under 50 grader så inte de bra i hjärtat försvinner som de gör ifall de tillagas. Många timmar! :)

Gibzon
0

Juste, en kniv i ugns luckan skulle de vara också, så köttet för andas :) ha det i ugnen tills de är torra nog för din smak :) upp emot tio timmar.

Sugar Mist
0

#6 Eller under natten :P

-

Ktisroinen
0

Köttbullar är det godaste vår Max vet! Delade i små bitar räcker en ganska länge. Och frystorkad kyckling från Ontario (finns säkert fler märken, borde vara samma sak eftersom det bara innehåller kyckling, inget annat).

sarae
0

Rå, kokt eller ugnstorkat kött, hjärta & lever - som du redan fått tips på. Köper ofta väldigt köttiga köttben till henne och då klipper jag bort mycket av muskelköttet som sen används som belöning istället. När jag ska koka det så låter jag det bara koka nån minut om ens det, bara för att det ska bli mindre kladdigt egentligen. Sen klipper jag det i småbitar och förvarar i individuella portionsburkar i frysen - 1 burk = ett träningspass. Kokt eller rått uppskattas mest av min tjej som blir helt galen, medan ugnstorkat faller in under kategorin "gott men jag tänker inte försätta berg för att få det". Till vardagslydnad och annan lite enklare mindre kravfylld träning eller träning där jag inte vill att hon ska vara så "het" på belöningen kör jag främst med let's bite och liknande godis.

russin
0

Det absolut godaste mina hundar vet är hemmatorkade grishjärtan. Därefter kommer hemmatorkade lamm och kycklinghjärtan🙂

Sheldon
1

Min vovve gillar blodkorv/blodpudding. Jag skär upp dem i lagoma bitar, in i ugnen på 100 grader i ungefär 30-40 minuter så att de inte längre är blodiga och "kladdiga", utan mer fasta i formen. Supergott tydligen! :)

Triasta
0

Mina hundar älskar också blodpudding, köttbullar och falukorv

IdaT
3

Varför leta efter ett supergott godis när du redan hittat det? Om hunden gillar VoH så mycket, använd en del av dagens mat som godis.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Princesseen
0

#13 jag tänkte också på det och har hört om nån tub man kan ha det i och trycka ut, för det är för kladdigt att ge bitar. Men kan inte hitta nån.

[Invasioner]
0

#14 Det kanske är en treat toob du tänker på? :) har hört att de ska vara bra. http://www.amazon.com/Paww-Treat-Dispenser-Large-Clear/dp/B006I8UO8Q/ref=pd_sim_petsupplies_3 Finns i andra färger också.

Princesseen
0

#15 precis. Tack. Vet du nånstans i Sverige man kan köpa eller svensk sida? Har aldrig beställt från amazon. :-)

[Invasioner]
0

#16 Vet bara att dem har sålts på någon utställning någon gång. Har försökt att googla efter någon svensk sida som säljer dem, men hittade tyvärr ingen :/ Har själv aldrig använt amazon, men kollade lite på hemsidan och de verkar skicka till Sverige om jag förstod det rätt :)

C.Tellne
0

En fråga om VoH, vad innebär det? Vad får hunden äta och inte äta? 

Har hört många som ger ost i kuber, eller som många skrivit kyckling eller blodpudding. Det går även att köra i micron! 😃 

Och som skrivet så har du ju det godaste i världen redan! Ta matransonen för dagen och låt hunden arbeta sig till det! Win win för båda! Annars kan du testa dig fram. Vet min hund blev helt lyyrsik av att få gravad lax. Har aldrig sett så stora ögon någon gång! 😉

Sugar Mist
0

#18 Vom og Hundemat, ett hundfoder.

-

C.Tellne
0

Aha! 😂 Ett mjukfoder då antar jag. Hur är det till skillnad mot det man kan köpa i butik?

Sugar Mist
0

#20 Färskfoder. Skillnaden är att det innehåller nada spannmål, rent kött och inga konstigheter.

-

C.Tellne
0

#21 Okey, det låter ju riktigt bra. Köper man det färskt eller fryst? Blir riktigt nyfiken nu! 

#4 Har du testat att ha "buffe" till hunden? Ta lite av allt som vi har tipsat om och se vad som ger bäst reaktion/resultat! Och ha lite "inte så gott" godis med i fikan, för då lär sig hunden att ibland kommer det är stor och god belöning och ibland en vanlig. Mina kursledare gjorde detta exempel: 

Till oss alltså, inte till hundarna. "sitt" - vi satt, fick en tia. nästa gång, "sitt" och vi fick en tia. wow två tior. Nästa gång "sitt" och vi fick två. WOW två tio till! Vet inte riktigt om min poäng kommer fram riktigt, va några år sen jag gick kursen då jag inte ha hund längre.

Det är lite samma som att testa sig fram om vilka leksaker som är den bästa belöningen om man inte vill ge godis alla gånger. Vissa älskar bollen medans några är kel det bästa som finns!

Sugar Mist
1

#22 Fryst i korvar eller färdigdelade "burgare" som dock är lite dyrare.

-

sarae
0
Princesseen
0

#24 tack :-)