Torka blodpudding-recept?
Har någon nåt bra "recept" temp/tid hur länge man skall torka blodpudding i ugnen? Jag gör ca 1x1 cm bitar och vill ha dem halv sega inte torra och inte så de smular någon som vet hur läng och på vilken temp? :o
Hur länge håller det sig bra?
Googlade igår för jag hade tänkt göra, finns en mängd olika temperaturer och tider som folk skriver… Blev inte direkt klokare.
Tärna blodpuddingen, lägg på en plåt, och in i ugnen i 60 minuter på 100 grader. Så brukar jag göra. Sen brukar jag slänga in det jag behöver i en plastburk i kylen, håller sig ett par dagar. Resten slänger jag in i frysen.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag brassade på med 150 grader i 40 min. De blev bra ^^ Jag orkar inte typ luft torka som det står på alla recept här på internet i 30 min till 3 h i tyo 50grader :/
50 grader, ugnen lite öppen och låt stå så under natten är vad jag brukar köra på när jag torkar saker :)
-
Jag kör samma som #5. Ca 50 grader, luckan lite öppen och sen får det stå över natten (eller dagen när jag går hemma och grejar med annat).
Medarbetare på westernridning.ifokus
Blodpudding innehåller lök och bör inte ges till hundar :)
Jag kör med 50-100grader det varierar på vad jag gör och även hur stora bitarna är på det jag gör. Jag brukar i regel försöka att inte göra dom så hårda så man enkelt kan dela bitarna mindre. Vet några som tar o böjer en osthyvel och hyvlar blodpuddning de doppar hyveln i vatten o sen hyvlar (antar det är för att det ska lossna lättare från o-hyveln) sen snabb torkar dom bara det lite i ugnen.
1 någon dag i kylen. Jag gör godis sen fryser jag in dom tar fram efter behov knackar till lite, så är en näve lagom här hemma. Låter det tina lite, ibland får det tina under promenaden i fickan. Mängden varierar mycket här dels vad vi ska träna sen oxå vad det är, men är det vardag är en näve lagom då har jag godis en hel dag till våra små.
Köp gärna sockerfri blodpuddning om ni hittar den är lite dyrare men då slipper man sockret :) Då det är mycket socker i blodpuddning http://www.expressen.se/halsa/sa-mycket-socker-innehaller-din-mat/
#7 det finns blodpudding utan lök :-)
#9 Vilken då? Jag har kollat men inte hittat :)
#10 charkmästaren. Bygdens blodpudding Men ser nu att det står lokalproducerat i Västerås så vet inte om det säljs överallt. Ingredienser: blod från nöt och gris, nöttalg, rågmjöl, vatten, socker, fett från gris, salt, kryddor (kanel)
Om du går in på hundstaden.se och så finns det en sida där som heter nöje eller något, där finns det recept på bl.a. Blodpudding och kyckling. Men min hund blev lös av det så allt fick kastas :)