Små sågade råa fläskben
Hittade till min stora lycka slaktrester idag på affären. Det var små sågade råa fläskben. Är detta ok att ge hundarna? De har annars bara fått kycklingvingar och märgben men jag tänkte att det kan vara kul att variera lite :) De är färska- bör jag frysa in dem innan jag ger i så fall?
Om de är väldigt små så de kan sätta dem i halsen så skulle jag inte våga. Det man även bör tänka på med sågade är att inte titta så det finns några vassa kanter de kan skada sig på.
Annars är det ingen fara med att ge färskt, så du behöver alltid inte frysa något innan.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Det beror på storlek på hunden och hur små benen är. Köpte du de på City Gross? För jag köper deras fläskben då och då och de funkar bra här :)
Har en valp och en hund i medelstorlek. Det finns både mindre och större bitar, köpte dem på Ica :)
#3 är hunden van vid råa ben? Annars hade jag nog börjat med kyckling eller något annat mer lätt smält :)
Jag skulle inte ge små sågade ben - och just små sågade fläskben har väldigt vassa kanter (tänk hur kotletterna är). Riskerna att svälja vassa bitar är stor.
#5 Man kollar självklart kanterna innan man ger :)