boxrar i umeå
Hejhej, som vissa utav er läst på det förra inlägget så har våran valp Willy blivit attackerad utav rasen boxer.
Jag/vi vill inte att han ska fasta i detta i framtiden och vara rädd för hundar och boxrar. Så jag tänkte då han blir bättre och läkt fint så ska han få börja träffa massa olika hundar hellst snälla lugna boxrar också!
Så ni i umeå som har den rasen även andra raser pma mig gärna om ni tror att eran hund kan hjälpa lilla willy att fortsätta med ett bra hund liv!
försökte hitta (boxer ifokus) men hittade inte det.. synd!
då det skulle säkerligen vara lättare att hitta ägare utav den rasen där.
Nån som har intresset för boxrar osv borde stara upp en sajt om den rasen också tycker jag! 🙂
Måste bara säga, vilket himla bra initiativ av dig!🙂
#2 nämen å tack! jaa, vad gör man inte för sina hundar för att dom ska ha det som bäst..🙂
Puttar upp tråden :)
tänkte precis som #2 skriver säga att vad klokt av dig, riktigt bra att leta snälla boxervänner 🌺
#5 tack va snällt av er :) hoppas bara det finns folk som nappar och vill ställa upp :) #6 jaa eller hur! Nån borde fixa de :)
Jag kände en tjej med boxrar i umeå för tio år sedan, men det var då det.. Du kanske kan sätta upp lappar på brukshundklubbar, typ på ön? Ön brukar vara väldigt populär.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
jahaa okej synd att det var så länge sedan.. men vart är ön då?:p
Mitt i umeåälven :) Några länkar :)
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96n,_Ume%C3%A5
Du kan garanterat skriva till nån på brukshundklubben och säga vart du är och fråga om vägbeskrivningar. :)
jaha okej, tack så mycket ska kolla lite :)
Kollade boxerklubben och närmaste uppfödaren verkar vara i Boden men hennes hemsida vill inte funka för mig (längst ned på sidan, snazzys) http://www.boxerklubben.org/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=505
Du kan ju ringa eller maila henne och se om hon har sålt nån boxer till umeå som hon kan kontakta eller om hon ska på utställning i närheten nån gång om du inte har möjlighet att ev hälsa på själv. Är lite lång busstur men det går ju?
Brukar ju vara utställningar i sundsvall och vännäs men den i vännäs har nog redan varit. *osäker*
#12Ska skriva ett meddelande till henne och se vad hon säger! tack ännu en gång! :)
Det går även bra att träffa andra raser inte endast boxer. Gärna lite större osv, så ni vet! :)
Åh ja då är nog brukshundklubben det bästa, är många stora hundar där har jag hört :)
jahaa, finns det nån sida dit eller?:)
Första länken av de tre om ön (#10), där är brukshundklubben som ligger på ön och personer man kan kontakta. Du kan läsa runt på länkarna och se om du hittar nåt intressant :)
okej tack ännu en gång :)
Så lite så! Lycka till med den översöta lilla parveln :)
Skickar ett PM till dig :)
Har en boxertik men bor tyvärr i sthlm :(
Ja, vill också starta upp en boxer i fokus men är under 18..Och hittar ingen över som vill hjälpa mig tyvärr :/
19# har svarat! :D #20 men å så synd.. :( Jaa du får starta upp ett då du fyllt 18!:)
puttar upp lite igen :)
nu var det tydligen inte en boxer enligt någon som sa att det var någon annan ras nån kamphund eller nått. de jag sett utav hunden så ser den då ut som en boxer tycker då jag haha.. meen
då kan ju dom som har snälla kamphundar skriva till mig! :) och alla andra med stora hundar! :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Sökte lite snabbt på fb, det här kanske kan vara något för dig? https://www.facebook.com/groups/330081783698083/?fref=ts
#24 hur är din boxer? Är han snäll mot andra hundar? Skicka gärna ett pm så kanske vi endå kan planera nått om du vill :) #25 ska kika!:)
#26 Skickar ett PM
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com