Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 831 ggr
anfo89
4

En förklarning av dig - av din hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om din hund skulle få förklara vem du är och hur du beter dig, hur skulle den förklarningen se ut?

Jag börjar!

"Min matte är det häftigaste jag vet. Hon är inte rädd för NÅGONTING! Idag såg jag en läskig buske och började morra, men hon gick fram till den på en gång och tyckte tydligen att det var en fin buske. Efter ett tag tyckte jag också det, den hade rätt goda blommor att mumsa på. Jag brukar följa henne där ute för då blir hon glad och jag får en massa godis, det är jättegott. Och vet ni vad, när vi är ute så plockar hon upp mitt bajs!! Varför vet jag ej, det finns ju massor med annan bajs där ute som ingen har plockat upp. Det vet jag, för jag brukar nosa upp dem. Ibland smakar jag lite också, men jag får vara snabb för annars kommer matte och jagar mig.

Annars så tror jag hon gillar mig rätt mycket. Hon brukar gulla med mig jätteofta och säga att jag är en duktig kille. Men hon kan bli lite grinig också om jag busar för mycket. Det tycker jag är jätteroligt! När hon inte gullar med mig så brukar hon sitta framför en svart konstig sak. Hon trycker på en massa små plastbitar och då dyker det upp en massa bilder som rör på sig. Ibland kommer det ljud ur den där grejen också. Jag förstår ingenting. Den är dock kopplad till en sladd och den tycker jag är jättegod att tugga på. Men det tycker inte matte att jag får göra.

Nu börjar jag faktiskt vara rätt trött, det har varit en lång dag. Matte ligger i soffan just nu så tror jag ska krypa upp bredvid henne. God natt! Voff, snark."

- Tage, 12 veckor gammal

/ Anna och Tage

Blogg: annasthlm.blogspot.com Blomma