Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 3453 ggr
[NellieLavec]
0

Welsh corgi kennel?

Jag och min pojkvän vill (om några år) skaffa oss en egen liten corgi, och vill vara ute i god tid med att lära känna seriösa uppfödare :) Är det någon här som vet några bra, seriösa uppfödare av welsh corgi (cardigan eller pembroke) i Skåne? Om ni har några kommentarer eller tidigare erfarenheter av rasen så får ni jättegärna skriva det också :D

[fabienne]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av någon uppfödare i Skåne, men Gråsiskas kennel i Eskilstuna är fantastisk. 

Mycket trevlig och lättsam ras. Något hysterisk ibland kan jag tycka, haha. Väldigt mysig och lättlärd hund. Bifogar en bild på mammas cardigan. :)

[NellieLavec]
0

#1 tack så jättemycket för ditt svar! :) Det är verkligen en ras vi har fastnat för! Även om det är några år tills vi ska börja leta seriöst så vill vi redan nu prata med uppfödare och hälsa på hundar :)

Gullan402
0

Wesa borgs kennel på Öland.

Vår lilla Flisa kommer därifrån. Flisa är en lugn valp inne med mycket energi ute.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[fabienne]
1

#2 Det låter toppen! Tänk vad ni är förståndiga som är ute i så god tid och hör er för. :) Vad hade ni tänkt göra med hunden? Planerar ni att träna något speciellt?

Corgivalpar måste ju vara något av de absolut sötaste som finns! Man får mycket kommentarer av folk. "Varför köpte ni en hund utan ben?" 😃

Bifogar en bild på när han var valp också. Han var väldigt duktig på att stöka ner. & ännu duktigare på att bitas i hälarna!

SamanthaJones
0

Kan rekommendera Cardax kennel i Linköping. Det var hon som tog in Cardiganen till Sverige och har mycket fina och friska hundar! :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[NellieLavec]
0

Tack så mycket för alla trevliga svar! :) #4 vi planerar inte att just tävla i en speciell gren, men vi båda är väldigt intresserade av agility på hobbynivå och jag tycker det är roligt och nyttigt med lydnad :) Vilken liten sötis! Jag är helt förälskad i dessa hundarna :D

[fabienne]
0

#6 Tycker ni att agility och lydnad är roligt så tror jag att en corgi skulle passa er alldeles utmärkt! Stort lycka till med allt!

[NellieLavec]
0

#7 tack så mycket! :)

Loveradio
1

Kan också rekommendera Cardax! Har faktiskt varit och hälsat på hos henne (som ett studiebesök med min dåvarande hundlärare) när hon hade en valpkull och hon är otroligt kunnig. Och hennes hundar är väldigt trevliga.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[NellieLavec]
0

Hade gärna åkt dit, men tyvärr känns Linköping alldeles för långt för oss som bor i Malmö-Trelleborg :/ än så länge vill vi bara åka och prata med uppfödare och se- och träffa rasen :)

Loveradio
0

#10 Okej jo det är ju en bit. Men kan bjuda på några valpbilder iaf ;)

Loveradio
0

Man blev ju lite kär

[NellieLavec]
0

Ja, man smälter verkligen! Vi vill ha cardigan just för att vi vill ha en blue merle, gärna med i alla fall ett blått öga ;)

teezan
0

jag har också fastnat för dessa raser så kanske blir en om ett par år :) vi får se!

Ruzicka
0

Min corgi kommer från Carddicted i Veberöd i Skåne. De är mycket kunniga och vettiga människor. Kvinnan är mycket utställningsintresserad och mannen har jobbat med MH så för honom är det mycket viktigt med bra mentalitet, så det blir en härlig balans tycker jag. Jag har fått jättebra stöd av dem när jag behövt det, de ställde till och med upp som akuta hundvakter när det skedde dödsfall i familjen och jag behövde en liten paus. 

Bifogar bild på min lillskit när han var fyra veckor gammal. ❤️

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[NellieLavec]
2

#15 Gud vilken sötis! Jag tänkte ringa runt till olika kennlar nu i veckan och fråga om dom tar emot besökare. Det kommer dock bli svårt att åka till kennlar med valpar utan att ta med sig en liten hem ;)

Ruzicka
0

#16 Visst är han? 😃 Han har vuxit upp till en stilig tonåring nu, här är han sju månader gammal. Idag är han åtta månader. 

Vi är så kära i honom här hemma. ❤️

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.