Snälla hjälp!
Under dom senaste dagarna har min tik mått jättedåligt :(
Hon är en ren Toy Pudel, väger ca 2,6 kilo, är 1år o 2mån och hon har löpt för inte så länge sen.
Hon har fått klåda, kräks, är lös och i bajset är det mestadels gräs, hon äter inte och hon är trög. Vad kan det vara? Ska man kanske besöka veterinär??
Ja man ska absolut besöka veterinär!
Är du orolig tar du hunden till veterinär!
Hon har bajsat inne nu, bara vatten typ fast jag precis var ute :( Kmr nog gå till veterinären!
Dålig i magen kanske? Kanske inte förklarar klådan dock. Skendräktighet på det då hon inte vill äta. Tikar kan tappa matlusten när dom blir skendräktiga.
Skendräktighet + kass mage i form av infektion eller livmoderinflammation? Lite tankar bara. Men såklart ska du gå till veterinären.
Ring iallafall och se vad veterinären säger. Men dom lär nog råda dig att åka in.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Våran hane fick samma förra året :( ringde vetten, vänta sade dem, det brukar ge sig efter ett dygn. Åkte in 2dagar senare och han fick dropp och inlagd över natten. Fick med mig en "tarmpasta" och tillsagd att äta ris o kyckling en vecka sen börja med foder lite smått igen. Så ring din veterinär, och åk in. Lycka till med det lilla livet :)