Highland western white terrier
Hej, jag älskar rasen Highland western white terrier. Och jag undrar om någon känner en som har en och hur beter sig den. De flesta jag har träffat har varit glada, inte skygga,pigga och vänliga. Känner en som tävlar med sin westie i Agility och hon tycker det går toppen. Det är faktiskt en drömhund för mig 😊
Men hur tycker ni rasen är, hur mycket ska den aktiveras m.m
Ska inte skaffa hund, får inte då min pappa är allergisk. Men vill ha en då jag blir äldre :)
West Highland White Terrier :)
Min mormor och morfar har haft en sån och med andra ord har jag växt upp med honom. Han gick tyvär bort för 2 år sedan, 14 år gammal.
Han var en typisk terrier, väldigt envis och ettrig. Lite bortskämd och ouppfostrad då han lindade mina morföräldrar runt lillfingret ;) Men var alltid pigg på att följa med på promenader o skidturer och var pigg högt upp i åldern, bara de två sista åren man började märka att han var gammal.
Det är en trimras och dessutom hade han tendens att bli smutsig väldigt fort, om det nu spelar någon roll. Kevin som mina morföräldrars hund blev Svensk Utställningschampion.
#1 Envis, och modig har jag hört att flera säger om dem 😉
Beklagar att den gick bort 😕 Men det var inte dåligt Svensk Utställningschampion 😮
Jaha heter rasen så 😞
Frågade två personer en kvinna och en man idag på Öppna portar. I vår stad och dom sa Highland Western white terrier. Har även hört att andra säger det men även Westie. Visste inte vad jag skulle skriva ☺️