Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 695 ggr
Hiro
2

I drömmarnas land

Dröm dig bort, du har alla pengar i världen, all tid i världen och du bor exakt där du vill bo. Hur skulle då din hund flock se ut? Vilka raser skulle finnas där och vad skulle du göra med dem? :)

molam
0

Irländs varg, Beardis, BC, Golden  Och chihuahua

Vallning uttställning och Agility är vad jag skulle göra och avel såklart

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Swadika
0

Ett helt gäng med chihuahuor som springer runt på en stor gård, en kennel med dem och även utställning. Samt kanske pomeranian och yorkshire terrier, även där avel och utställning

En Aussie eller BC, eller kanske båda plus en siberian husky måste vi också ha. Vallning, drag, utställning och kanske agility :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
0

3 Kinesiska Nakenhundar, inte mer eller inte mindre är min dröm. Vi hade nog bara chillat, lekt och busat, varit i skogen mycket och tagit fina promenader.
Harmoniskt liv ❤️

Sofy
0

Två stycken Siberian huskies och en akita och så kanske får en pomeranian vara med på ett hörn. Vi skulle syssla med drag i mindre utsträckning och lydnad för det mesta men även att spåra och göra annat skoj som hobby samt promenader och utflykter i skog och mark. Ett väldigt aktivt sällskapsliv helt enkelt.

Och med all tid i världen vill jag gärna ha en Ceskoslovensky vlcak😊

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

TjockaBerta
0

Förutom min cockerpoo och dvärgpudel vill jag gärna ha en eller två långhåriga vavvor och en storpudel.

>>>Malum domesticum<<<

IngaTrnqvist
0

Ett litet gäng med berger des pyrénées à face rase, kanske 2-3 stycken. Även en poil long kanske.
Främsta fokuset skulle vara på agility, men vi skulle testa allt möjligt; rally, lydnad, freestyle mm. 🙂

Ruzicka
0

Jag hade velat ha en corgi till, och gärna två Australian Shepherds också, eller Australian Cattle Dogs. Jag kan inte riktigt bestämma mig vilken jag gillar mest - kanske en av varje? 😉 Vi hade ägnat oss åt lydnad, bruks (utom rapport), rallylydnad, WP, freestyle, agility och lite utställning. Och så hade vi simmat massvis - finge jag bo precis där jag ville hade jag bott precis vid en stor sjö - gärna att den börjar på bakgården. Hundarna måste, förstås, ääääälska vatten precis lika mycket som jag. 😃

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[TeamGolden]
0

ett par border collies och ett par chihuahuor, även 3 kinesiska nakenhundar, en vakthund av nått slag. säkert nån annan hund också, som jag bara inte kommer på nu. 

Vill bo på en stor gård i typ Dalarna där nånstans, med border collisarna vill jag valla, chihuahuorna ska bara få leva, precis som kineserna, vakthunden ska ju då vakta, fast inte till 100%, han får självklart sova inne i sängen precis som alla andra vovvarna 😘även agility, freestyle (osv, osv i en oändlighet) vill jag testa på med vovvarna! 

Jag är väldigt beslutsam och målinriktad som person, så redan bestämt att denna dröm ska gå i uppfyllelse en vacker dag 😃

Elahraiah
0

Åh, vi skulle bo någonstans i de småländska skogarna med låååångt till närmaste granne.

Skulle ha ett lagom antal Salukis, och ett par lite ovanligare vinthundar (kanske Azawakh, eller Podenco Ibicenco?). Skulle syssla med avel, utställning, och lure coursing. Den lille kortbente Corgin som vi redan har (och som kommer leva för alltid) skulle valla långbeningarna på plats när de är ute på upptåg. 😉

linda88
0

Jag skulle bo här - http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-5rum-sjotomt-tisnaren-katrineholms-kommun-forsa-ramningsnas-5091169 de ser verkligen helt underbart ut o perfekt för mig. Värker lite i hjärtat att jag inte har pengar :P

Skulle renovera hela huset med bla ett hundrum för trim och bad och ett rum med konstgräs o spegel för inomhusträning. I källare skulle de vara ett "hundgym"

Skulle ha irländsk setter, ungersk viszla, corgie och säkert något mer. Fokus på fysträning, jakt ( gärna med egna marker o fågel ) lydnad och bara leva ett härligt hundliv :)

Ja o så utställning såklart. Skulle åka runt i Europa med en lyxig husbil och ha jävligt kul.