få hunden att stanna?
jag har en val på 11mån. bla. på tax;dalmatiner och nakenhund.
har lite problem med att han är så mammig. han är som en mellan stor hund och väger ca 15kg. men ändå klämde han sig ut ur en liten katt lucka hos mina föräldrar när vi var och handlade i 20min knappt 100m bort. han var borta i 4 timmar innan han tröttnade på att leta och letade fram någon annan person som lämnade in honom hos polisen.
extremt sällskaplig så han är ju inte precis svår att fånga in. men han kan inte vara ensam alls. går bättre och bättre men inte bra. är hemma ca 10 min sedan skäller han. ofta träning med att stå utanför ytterdörren och berömma honom när han är tyst. testat hundbur, stänga in honom i ett rum och sitta utanför och prata med honom.
nu har han iaf minskat ner på skällandet när man inte är hemma och har gett upp med att försöka sova under mitt täcke. som han inte får men försöker när jag somnat.
dock kommer problemet tillbaka om att ha honom i huset hos mina föräldrar. kan inte stänga katt luckan lr den dörren till det rummet. vill inte låsa in honom.
nån som har annat tips, ska snart till huset med den minimala katt luckan och skulle behöva vara fri från hunden en lr två timmar. huset är omringat av ett midjehögt staket. men han kan även hoppa över det för att hälsa på hunden ute på fältet. även det jobbigt att ha han bunden på en inhängnad gård.
många frågor :-) kan även lägga till frågan: hur få rman en hund att stanna på en inhägnad gård lr går över huvudtaget. som tur var så gör det inget om han går in hos grannarna deras hundar har teroriserat oss så det räcker, men jag är väldigt orolig för den stora vägen 20meter bort.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bra frågor… jag har tyvärr inga svar för tf men någon annan här kanske vet
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!