Fotografering av hundar
Hej! Jag har en Canon EOS 1100D och objektivet CANON ZOOM LENS EF-S 18-55mm. Jag vill få så bra bilder som möjligt, inställningarna osv. har jag äntligen lärt mig!
Men vad kan man göra för att bilderna ska bli mer "intressanta"?
Hade tänkt att försöka göra nån slags "fotostudio", men en svart bakgrund osv. Men hur gör jag? Vad ska jag ha för ljus i rummet?
Sen om ni har andra tips är det också välkomna! 
Med vänlig hälsning
Shelsy
Testa att fråga inne på foto.ifokus.
Har du funderat på att införskaffa fler objektiv? Standardobjektivet är inte direkt någon höjdare när man vill ta mer avancerade bilder.
Ska du fota inomhus behöver du tillräckligt med ljus, fixa extra lampor kring det du skall fota, sen vore det bra med en extern blixt också, de är väldigt bra att ha inomhus och skapar ett fint ljus, bifogar en bild tagen inomhus med extern blixt:
#1 Har lagt ut samma inlägg på djurfoto.ifokus.se och foto.ifokus.se.
#2 Det kostar pengar och jag har inte mycket pengar, tyvärr. Gud så fin bild! Jätte fint ljus och färger!
Ett tips om du vill ha intressanta bilder - hitta ett vackert ställe utomhus!
Inga bilder slår de vackra bilderna på hundar där de hör hemma, med en bakgrund på fjällen, eller kanske skånes vackra fält.
En fotostudio kan lätt bli tråkig, och enformigt, så våga gå ut i naturen och fotografera hundar, gärna både porträtt och ''in action'', en hund som hoppar över en stock och i nästa bild sitter den prydligt och tittar in i kameran.
Ett tips för att få ögonkontakt (väldigt viktigt om man vill ha intressanta hundbilder) så gör konstiga ljud, gör det ljud som du märker just den hunden undrar mest över vad det är, det vinner man mycket på 😃
Ok :)
#3 Om man inte är ute efter ett riktigt högklassigt objektiv så har Canon ett väldigt billigt porträttobjektiv som verkligen ger mycket för pengarna: Canon EF 50mm/1.8 II.
#6 Jaha, det ska jag kolla upp.