fredrik steen - hundproblem.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
kom över denna videon och tycker att han har ett intressant tänk. har två av hans böcker och även hans dvd:er.
även om jag inte följer alla hans metoder till punkt och pricka, eller håller med om precis allt, så tycker jag han har bra idéer.
han drar gärna jämförelser mellan barn-hund men det är nog mest för att förenkla och få folk att förstå lättare.
han får en att tänka till att man kanske har lärt sin hund dessa "problembeteenden" omedvetet redan när den var valp.
sen att säga att alla hundägare är tråkiga kan vara lite taskigt, men kanske ett uppvaknande för den som tar åt sig.
man har alltid tid för sin hund! "flirta" med den till exempel ;) (tyckte det lät så gulligt).
vad känner ni om hans sätt att tänka?
Jag gillar Fredrik, han är pedagogisk och förklarar så man förstår.
Ibland kan han dock ändra sig väldigt snabbt har jag märkt :P Visst kan alla göra det såklart, framför allt i hundträning, men ibland svänger det väldigt fort med hans åsikter så man vet inte alltid vart han står så att säga ;)
Men nä, i det stora hela så gillar jag Fredrik. Sen att jag inte håller med om precis ALLA metoder är ju en annan sak :)
#1 nä, precis, det är lite så jag också känner.
överlag tycker även jag att han är bra och att han oftast får fram det han vill ha sagt, även om det ibland blir lite rörigt då han har så himla mycket tankar ;)
Jag var med när han pratade om de där, riktigt intressant faktist.. Gillar hur han tänker och förklarar även om de blir lite rörigt som sagt.
Såg också att man ser mig i början på videon, sitter längst fram.. Hahah, allt man ser e bakhuvudet o min sidecut ^^
#3 ja, intressant är det :)
haha, vad roligt. dina "15 minutes of fame" ;)
#4 Hahaha, tyckte mest att mitt hår ser förjävligt ut där men jag får väl se de på de viset, 15minutes of fame 😃
Tja, sådär säger väl jag, men jag är inte så förtjust i någon "tv-tränare", de vettigaste tränarna tycker jag är de som inte har så stor publicitet utan verkligen kan sin sak utan att behöva göra sig hörd här och där för att någon skall veta att de finns.
#6 Tror inte Fredrik, säger vi, vill vara besserwisser utan han vill bara förmedla sin kunskap och ge människor kunskap. Handlar nog inte om att han vill visa världen att han finns utan det handlar om att sprida sin egna kunskap och hjälpa folk.
Jag gillar honom, han har en hel del vettigt att säga och är väldigt sund i sin inställning till hund. Dessutom slåss han rätt hårt för hundens rätt till ett värdigt liv - det uppskattar i alla fall jag. Inte heller är han rädd för att ta upp saker på bordet för diskussion. Även det uppskattar i alla fall jag.
Visst, det kanske upplevs som "mediakåthet" när nån tränar hund eller visar hur man kan träna hund på TV (ingen nämnd, ingen glömd), men samtidigt - om ingen hade gjort det, hade våra träningsmetoder och aktiveringen av alla våra hundar (dvs inom alla raser) kommit så långt som det gjort idag? Hade debatten varit så 'på angående stofilmetoder och klicker och gråzonerna däremellan? Jag vill våga tro att det för mycket gott med sig när någon faktiskt vågar sticka ut hakan i media om sånt, även om det må sticka en del i ögonen.