Tränings tips?
Hej!
Hade tänkt att träna min ena hund nu, men vad tycker ni jag ska göra, har ingen fantasi just nu. Alla tips är välkomna och säg gärna hur man gör den saken om det är lite "komplicerat". 
Jag använder klicker…
Tack!
Kul:) vad kan din hund redan då? :)
Berätta gärna mer specifikt vad du vill träna med din hund? Kontakt, trix etc.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
#1 Den jag hade tänkt att träna nu, har flera hundar, men hon kan sitt, sök, agility och säga mamma! :D #2 Jag vet inte riktigt, både tricks och sök, men lite övningar man kan göra. Har absolut ingen fantasi just nu! Brukar gömma saker under krukor osv. Gömma godis/leksak på tomten. :)
Det jag tycker är bra övningar för hundar är när det måste tänka mycket själv, de brukar då bli trötta väldigt fort. Ex. gömma godis/leksak är bra hjärngympa för hundar. Du kan även ta en godis ställa en burk ovanpå så hunden måste putta bort burken själv för att få tag i godisen.
Har du idétorka på trix att lära in kan du använda dig av den HÄR, där finns det många olika trick med bra beskrivning som man kan lära sin hund.
Lycka till🙂
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Själv föredrar jag att uppfostra färdigt en hund innan jag börjar träna in trix och sånt, alla grundkommandon som sitt, ligg, stanna, koppelträning, hundmöte osv ska sitta 100%. Men alla är vi olika :)