Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1926 ggr
[saga@]
18

MOBBNING

Jag är trött på all mobbing! jag pratar nog för alla (inte de som mobbar) när jag säger det!

Någon borde starta en iFokus sida där mobbarna kan helvilt vara hur elaka dom vill och då behöver ingen annan bli drabbad!

Bara för att jag inte kan namnet på alla hundraser i världen är jag ett troll! enligt en viss elak person! DET ÄR MOBBING!

Det är mobbing att kalla någon något elakt på grund av att någon inte kan ett namn på en ras! jätte löjligt att bli elak för en sån sak. Det finns massor av saker som folk blir mobbad för. Ni som mobbar fattar nog inte vad det kan göra med ens hela dag eller en tid framöver.. Hur känns det att göra någon annan ledsen?

Är man vuxen så vet man att alla kan inte allting och man mobbar inte människor för fel eller för något dom inte kan! Det är dagis fasoner!

Har sett ofta inne på de olika forumen (och i verkligheten) att om någon har en åsikt som inte stämmer med någon annans så blir det ett jäkla liv från många håll och påhopp av olika elaka kommentarer ,men om någon blir mobbad är det ingen som kommer med någon skyddande kommentar. Väldigt fegt att "hjälpa" elakt folk att vara elaka.. men sen när någon blir mobbad då är det då ingen som ställer upp! Tänk på det!

Den som inte tycker att mobbing är något dåligt behöver inte kommentera här!

[typellisch]
5

Det är därför jag liksom säger mitt sen svarar jag inte mer. För jag vet vart det leder till och jag orkar inte.
Och det är riktigt synd att det ska vara såhär!

Gronstedt
4

Att någon kallar någon annan något otrevligt är visserligen otrevligt och elakt, men mobbning är det inte.

[saga@]
8

ja det är juh så och jätte synd att det ska bli så. Jag försöker iaf att lägga till många gubbar ifall min text skulle vara lite dåligt skriven och kan tas på fel sätt.. bättre att mata gubbar än att det blir dålig stämning

Det värsta är de som slänger ur sig elaka saker bara så där. Diskutera kan man göra utan att skriva elaka ord och meningar

[saga@]
2

#2 jo för mig är det mobbing. Som ett exempel är att någon kallar en överviktig person för något elakt på grund av vikten är mobbing (personen blir mobbad för vikten)=blir kallad för elaka saker

[MR hund]
1

vet hur det känns har själv blivit mobbad.håller med om att det är dagis fasoner att mobba . hatar fega folk som stöttar idiotiska mobbare .

fast det bästa man kan göra är tyvär att strunta i dom och försöka om det går  att tänka på nått annat .

jag hade en annan profil här på iFokus för ett tag sen som jag inte längre andvänder och då blev jag kallad för troll  kanske 10 gånger så jag vet hur det känns. ha det bra🙂

[typellisch]
1

#3 Jag orkar inte göra gubbar, haha. Är för lat och bryr mig inte så mycket.. ibland slinker det in en eller flera men oftast inte.
Och gubbar ska man inte koncentrera sig så mycket på utan det är mer orden i en mening.
Men ja.. elaka ord och påhopp är aldrig trevligt.

[typellisch]
4

Just det… ett tips och en metod jag kör med: se bortom de elaka kommentarerna så tar man inte åt sig :)

RobinEH
4

Vadå "för mig är det mobbing"? Bara för att någon häver ur sig något elakt så betyder inte det att de utövar mobbning.

Här är iFokus definition av begreppet:

"Mobbning (även kränkande särbehandling) innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska uppsåtliga handlingar som anses hotfulla eller störande inom en social grupp. På iFokus har vi kommit överens om att inte tolerera mobbning."

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

vallhund
7

#3 och var/när hur har jag sysslat med personangrepp? Svara gärna eftersom du uppenbarligen avser mig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[MR hund]
5

#9 lägg ner

vallhund
6

#10 varför skulle jag annat än på uppmaning av sajtvärd/modde?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

tuvab
3

#11 Ironiskt att den här konversationen sker i en konversation just om bråk och mobbing som sker på hundar.ofokus… TS jag håller med dig till fullo, men det finns vettiga människor här också!!:)

[TeamGolden]
6

Du ska absolut inte behöva bli kallad troll!! 
Tycker stämningen på sistone varit lite lättare än förut, förutom ett par stora diskussioner vi alla är medvetna om vilka, men om någon inte kan en viss sak ska man ju hjälpa den personen med det, precis som att alla behöver hjälp med olika saker! Man kan lära sig saker av varandra! 

Usch hatar mobbning, det är det värsta som finns!😡

Intehärutandär
2

Väldigt trist! Upplever det enbart på Hundar. Man tar ofta för givet att man är en idiot för man inte vet allt eller visar sig osäker. Det vinner man inget på. Man kan alltid välja ett bättre sätt att föreslå andra tillvägagångsätt.

Intehärutandär
1

Väldigt trist! Upplever det enbart på Hundar. Man tar ofta för givet att man är en idiot för man inte vet allt eller visar sig osäker. Det vinner man inget på. Man kan alltid välja ett bättre sätt att föreslå andra tillvägagångsätt.

TjockaBerta
6

Som jag läste inlägget ställde någon en fråga om TS var ett troll. Jag har inte läst att någon påstått att TS är ett troll men jag kanske inte varit inne i rätt tråd.

Länka gärna! 

Står det inte i skrivreglerna något om att det är bättre att fråga om man inte är riktigt säker på vad personen menar?

>>>Malum domesticum<<<

Intehärutandär
0

[tintilar]
9

Vad som är mobbing och inte kanske är relativt. Men visst kan en del ibland vara lite tuffa och hårda i sina inlägg. Det är inte helt ovanligt när det kommer till hundfolk, och bland hästfolk är det ibland likadant, kattfolk likaså. När människor brinner enormt mycket för sin livsstil, har en hel del kunskap och erfarenhet och skapat sig en ganska tydlig bild av vad man tycker är bra/dåligt blir det lätt lite brist på ödmjukhet. Framförallt när man kanske år efter år stöter på inlägg och personer som är väldigt okunniga och som man känner att man måste informera om det - igen.

Det är tråkigt att personer som ber om råd får otrevliga svar pga att dom kanske missförstått en del eller är okunniga på ett eller annat sätt. Men samtidigt är det bra att man har rätt att säga sin åsikt i saker. Deltar man i diskussioner på öppna forum får man räkna med att man får svar från olika sorters människor. Man får försöka att vara ödmjuk själv och lära sig att hantera kritik. Man behöver inte ta det personligt, och man behöver inte tycka lika.

Sen är det ofta så att det är lite olika stämning på olika forum. På en del forum kan man ställa riktigt konstiga frågor och alla svarar så gott dom kan, medan samma frågor kan orsaka rena vågen av nedtryckande inlägg. Det beror lite på vilken typ av folk som vistas på forumet. Så man kan välja ett annat hundforum om man inte gillar folket på det man är. Eller vara medlem på flera för att få lite perspektiv.

Jag är en sån där okunnig amatör som aldrig gör något seriöst med mina hundar, köper blandraser och ger torrfoder. Så jag passar inte in på hundforumen, och det får jag erfara. Men jag är ganska trygg i mitt hundägande och tycker inte att det är så fasansfullt seriöst som många andra, så jag tar inte åt mig. Däremot har jag varit på andra sidan med mitt hästeri, så jag förstår grejen. Och jag begrundar alltid kritiken, för jag har mycket att lära jag med.

Hoppas att du kan ta lite lättare på det folk skriver, för du är inte ensam om att ha fått otrevliga svar. Det händer alla ibland.

LinaK
4

Usch vad tråkigt att läsa detta. Jag ska försöka logga in på datorn lite senare och kolla vad detta handlar om. Har haft lite dålig koll då jag hastigt fick resa bort på grund av sjuk familjemedlem. Ber om ursäkt! Är det något så är det bara att kontakta mig!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Bolten]
1

*Har inte läst kommentarerna*

TS, bättre och ta detta med Sajtvärd, Medarbetare eller de inblandade via PM än att ta de öppet och göra en stor grej av det =)

[saga@]
2

#18 jag tycker att man kan diskutera osv men att man slänger ur sig dumma ord till folk är inte okej någonstans!. Sen om vissa inte tycker att det var så elakt eller så det spelar ju ingen roll för jag kände mig väldigt påhoppad och mådde Inte speciellt bra av den kommentaren och det förstörde min dag ingen kan säga vad andra ska känna, därför ska man vara noga med att inte bara kasta ur sig ord som kan skada någon.. Man vet inte hur vissa tar det alla känner inte lika och alla kan inte bara ignorera elakheter .Vi är alla olika

[typellisch]
3

#21 Ja men gud ja.. jag har fått några dagar förstörda för att andra ska vara så otrevliga ibland. Det handlar inte om att jag överreagerar, eller någon annan heller för den delen, utan det handlar om att jag/vi vart sårade och irriterade. Och det kan man inte bara vifta iväg och skylla på att man tar saker personligt. Alla fungerar så olika och vissa tar åt sig mer än andra och vissa tar inte åt sig alls. Precis som man ska acceptera att folk framför sin åsikt på olika sätt ska man acceptera att folk blir sårade av vissa ord osv. Helt mänskligt och inget fel med det, man är ingen robot utan en människa med känslor och hela paketet.

[tintilar]
2

#21 Jag förstår hur du känner och om någon ger sig an med raka personangrepp tycker jag att du ska anmäla till moderatorn.