Sådan herre sådan hund...?! ;)
Jag satt nyss och läste inläggen i tråden om vilka hundar man tycker är mest/minst tilltalande. Jag tänkte då att många raser som nämndes och som jag har i närheten och/eller träffar har hundar som ganska mycket påminner om sig själva…. Så vad tycker ni?? Stämmer sådan herre sådan hund på er och Era hundar samt såna ni känner också i skapligt hög utsträckning eller är det bara jag som åter slagits av att det gamla ordstävet faktiskt är lustigt träffande…..? ;)
Jösses att skriva på mobilen… ;-) Såklart ska det stå att hundarna påminner om ägarna själva… Haha
Tycker att det stämmer rätt bra :) Man kan ju likna varandra i personligheten om man inte liknar varandra utseendemässigt :)
Ja likheter tycker jag man kan se hos alla hundar och ägare :) tror att man dras till hundar som har typ samma utseende ?:)
Oh ja! Min hund som jag har haft längst och jag är otroligt lika :P Inte bara personlighetsmässigt utan har jag problem med magen en dag har hon också de, typ! Haha
Jag dras till Kinesiska Nakenhundar för dom har hår på huvudet = det har jag med. Dom har hår på benen = det har jag med (ibland). Dom har hår på svansen = *privat* 🤐 Dom har tandbekymmer och det har jag med 🤪Vi passar bra ihop utseendemässigt. Undra hur många som garvat åt mig när dom gör förbi oss om dom tänker som jag skrev? Hahaha! Sen om jag skaffar en Mexikansk Nakenhund kommer jag självklart raka av allt mitt hår.
Haha nej, jag var bara tvungen. Menade inget illa 😃🤐 Roligt att tänka så bara om man ska gå så djupt i det 😛
Jag tror mer på personligheten än utseendet.
Mollys egenskaper: envis, energisk, blir rastlös fort (och ja, vi har tränat passivitet så ingen brist där) och aktiv.
Mina egenskaper: envis, blir rastlös fort (energisk och aktiv är jag bara ibland, inte lika mycket som min hund).
Jag brukar säga att Molly är en kopia av mig fast i hundformat. Skulle jag vara en hund skulle jag vara som Molly. Skulle Molly vara en människa skulle hon vara som mig.
Vi är väldigt lika och det har många sagt som liksom känner oss båda in på djupet.
Rent personlighetsmässigt är vi nog väldigt lika, åbäket och jag. Svårt att vara still, kan reagera väldigt stort på ytterst lite, rävar bakom öronen, älskar fart och fläkt, måste hända nåt, etc. Utseendemässigt är åbäket bra mycket snyggare 😃
Jag påminner nog mer om min förra ras shar-pei. Lite lätt rynkig och lugn😃
Har svårt att tänka mig att jag blir lika speedad som mina nuvarande heeler, men vem vet - dom har fått upp farten på mig en hel del🙂