Piper av pipleksak
Jag råkade köpa en leksak med pip i (stod inte på hemsidan att det var pip), vilket Molly inte är van med.
När den piper, piper hon. Men hon kan springa mot den och få in en rak höger, haha. Men varför är det så? Rädd verkar hon inte vara då hon går fram mot den och är nyfiken. Så varför piper hon när den piper, eller när hon ens ser den?
Pipleksaker är roliga här pratar även Enja om man håller på o piper med dom. Det kan oxå vara lite stress, det blir det i Enjas fall tillslut. Nu leker inte hon med pipisarna i första hand.
Har inte haft några pipleksaker till min heller, råkade köpa en liten boll med pip i och han började också gnälla/pipa själv och ville inte leka med den, blev frustrerad när den pep, han var nog ovan och blev lite orolig av ljudet, men efter en tid vande han sig och leker glatt med bollen.
Jag plockar ofta bort pipen i pipleksaker om det är högt ljud - för varken hundarna eller jag gillar det🙂 lätt pip okej, men inte det gälla ljudet som tyvärr många leksaker har.
Tacka alla för svar :) Den har legat framme sedan igår och idag hoppade Molly i stort sett på den. Hon vänjer sig nog och om/när hon börjar gilla den får det bli en belöningsleksak :) Kommer inte klara av att höra pipljudet dagligen!
Ruffe puff bär runt sin höna med pip efter varje frukost. De piper åt varandra på ett tystlåtet sätt. Ser mysigt ut.
#5 Hahaha! 😃 Molly hoppade seriöst på sin pip när vi kom hem för en timme sen. Så hon kommer nog vänja sig med den pipande plockande kycklingen, haha.