AKUT! HON HAR ONT
Min nioåriga kungspudelstik är nio år! Hon verkar ha ont någonstans. Hon är ovanligt pigg och lekfull för sin ålder och har idag som vanligt varit ute och lekt livligt. Men nu ikväll märks det tydligt att hon inte mår bra. Hon ser ledsen ut och reagerar knappt när man ropar uppmuntrande. och två gånger har hon gnällt till rakt ut när hon stått upp. Hon går väldigt sakta och stelt också. Vi har testat klämt osv på benen men hon reagerade inte. Hon har inte ätit något konstigt vad vi vet. Hon ser även ut att andas i otakt. Hon verkst må allmänt dåligt! Hur kan man få reda på vars hon har ont? veterinär är inte möjligt ikväll, vi har ingen bil hemma. Tack på förhand! behöver all hjälp jag kan få :(
Taxi eller skjuts av en vän, så kommer du till veterinären! Du bör nog åka in så snart du kan. Eller så ringer du en vet. och rådfrågar.
Precis som #1 säger så bör du komma till vet så fort du bara kan och är de helt omöjligt så ring i alla fall in och rådfråga :) Lycka till!

min första tanke var Pyo. Har hon feber? Ring en veterinär som har jour och få en första bedömning via telefon.
Pyo är ganska vanligt faktiskt, och väldigt farligt om det går för länge. Ring till vet och rådfråga som dom andra sagt. Pröva att känna vid livmodern för att se om hon är svullen och se hur/om hon reagerar.
Hur långe har ni märkt att hon varit påverkad? Magomvridning påverkar allmäntillståndet och hunden gnäller ofta när den står upp. Men magomvridning går snabbt, så om hon har varit påverkad i mer än en timme och inte är extremt svullen över buken och nästan skriker av smärta är det inte det.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Ett tips för framtiden är att bli medlem i Svenska Djurambulansen. Jättebra om man inte har egen bil vid nödsituationer! Även om man inte har djurambulansen i sitt område är det bra och viktigt att så många som möjligt blir medlemmar så att de kan utveckla sin verksamhet.
Hoppas att det ordnar sig med din hund!
"På natten är alla katter svarta"
HEJ ALLA IGEN! Vi ringde veterinären igår och hon sa att vi skulle avvakta. hon trodde inte det var varken pyo eller magomvridning. Nu i morse så upptäkte vi att hon rinner ur näsan och nu är hon tydligen i löpen också. det ligger blod efter henne. Hon är fortfarande hängig och trött. Kan någon utifrån dom symptomen gissa eller veta vad de kan röra sig om? Väldigt väldigt väldigt tacksam för svar
#6 Jag skulle åkt in till veterinären så de får kika på henne. Jag tycker att det är för allvarliga symptom för att avvakta när hon är så medtagen och visar så tydligt att hon har ont. Åk in direkt!
men kan det inte vara förkylning helt enkelt, feber kanske? eller att hon har ont i och med löpen? #7 Vi får hem bilen klockan 16 idag då åker vi till veterinären.

Jättebra tips och service för dem som saknar egen bil tex.
295,- för två resor är ju superbilligt.
Nu har vi bil men jag ska gå med som stödmedlem. För alla andra som behöver hjälp.
>>>Malum domesticum<<<
Är hunden 9 år och aldrig tidigare visar smärta vid löp, så är det hög tid för veterinär - det är inte ens säkert att det är löp utan det kan vara livmoderinflammation med blodiga flytningar.
Jag har testat tryckt mot livmodern och hon visar inga tecken på att de skulle göra ont
#11 Dom behöver inte visa smärta. Som sagt behöver det inte vara löp utan det kan vara blodblandade flytningar.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
#11 Hundar är fenomenala på att dölja smärta, åk in till veterinär, är de yo så kan hunden vara död inom någon timme utan behandling.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

För hoppningsvis är det en öppen pyo med tanke på flytningarna, då har ni lite mer tid (men inte hur mycket som helst!). Åk snarast! Kan ni inte be någon stjussa er? Hundar visar sällan smärta eller sjukdom om det inte är riktigt allvarligt.
Hur gick det hos veterinären? :)
Djursjukhuset hade bara öppet till 17 så det blir på tisdag den 11e klockan halv 2! Dom verkade inte ha någon akutmottagning som är öppen dygnet runt på härnösands djursjukhus. Jag tror det går bra tills imorgon. Hon har varit något piggare faktiskt nu under eftermiddagen och det ska bli intressant att höra vad veterinären säger. Hoppas att det inte är något allvarligt. Otroligt oflyt med att komma in till veterinär också nu när vi bor långt ute på landsbygden och inte haft någon bil. Vi i familjen har inte haft lediga vänner i och med att alla jobbat under mottagningens öppettider. Sist jag och Doris skulle in till stan med taxi så gick det inte för sig, man fick nämligen inte ha pälsdjur med i taxin. Har varit väldigt jobbiga dagar nu här för hela familjen och allra mest för älskade Doris. Skönt att skriva av sig lite här nu i alla fall, (tycka lite synd om sig själv och doris) Men tack alla som skrivit och tipsat osv! har verkligen hjälpt. Uppdaterar imorgon vad veterinären sade! :)
Min tik som fick livmoderinflammaion var väldigt trött och stel. Slutade att äta och hade små små kramper över magen. Men hon visade ingen smärta när jag kände igenom henne, inte heller hos veterinären visade hon att hon hade ont. Så håll noga koll på henne över natten, det kan gå väldigt fort! Lycka till!
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Distriktsveterinärer har väl ff jour dygnet runt?
Vi håller alla tummar o tassar för er.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.