Kooikerhondje :)
Hejsan (:
Min familj ska skaffa en Kooikerhondje inom ett år eller så.. Har läst mycket om rasen, faktist allt som jag har kunnat hitta. Har även läst en massa om hundar och om råd och så.
Men är det någon som har erfarenhet av denna ras att dela med sig? Kanske bekanta som har haft en hund eller nå?
Hade tänkt att träna agility och freestyle med den. Har velat haft en hund ett bra tag nu och äntligen så blir drömmen sann ;)
Ingen som vet nått? :O
Nu har 12 stycken läst och ingen svarat. Haha. Aja, kanske inte nån som vet
har hört talas om hundrasen men vet inget om den eller hur den ser ut… =)
Vet vad det är för hund och hur den ser ut, men har aldrig träffat någon. Tyvärr :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Så ser rasen ut, för alla som undra:)
Har nog aldrig träffat någon tror jag och vet tyvärr inget om dom personligen
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Den såg ju fin ut. Är det en mellanhundstorlek alltså?
japp:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag har varit väldigt intresserad av rasen & läst mycket. Men då jag fick veta att de ska ha ganska så mycket jakt kvar la jag ner den helt.
Har träffat en del & tycker att de är fina hundar i ett bra format, men som sagt, verkar vara för mycket jakt för mig. Då kan jag lika gärna ha en vinthund som jag älskar

Min kompis och hennes familj var intresserad av att skaffa en sådan för snart 10 år sedan. Då fanns det typ två kennlar i Sverige. De var och hälsade på hos en kennel men tyckte att hundarna var på tok för stirriga, de hade även träffat andra kooiker som de också tyckte var för stirriga, så i slutändan blev det en welsh springer spaniel för dem. Det är det enda jag vet om rasen.. :P