Skade har bytt till sommarskrud
Härligt 🙂
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Tyvärr har Skade en tendens att byta om alldeles för ofta, jag förstår inte var hon får all päls ifrån 😮
Hehe, jag känner en jämthundsmix som man kan borsta på i flera timmar men pälsen tar aldrig slut. Förstår inte riktigt det där jag heller
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Kliar i näsan och halsen av att bara kolla på den bilden xD
Och så undrar man ibland varför det blir hårigt så fort inne efter att man har städat 😮
Haha, så där ser det ut ute hos oss också, man kan ju tro att hunden har gett sig på något djur😃 I början när min gråhund fäller skippar jag borste och kam, det går fortare då att använda händerna utomhus😉
Synd bara att pälsen är för kort för att spinna, den är ju så mjuk och varm, plus att det blir ju ganska mycket per fällning. Iår var jag tvungen att spara lite päls från ryggen, ska karda den med någon annan ull och testa att spinna.
Furminator tycker jag är det enda som fungerar riktigt bra. Den produkten borde få något pris!
Ambitiöst att spinna garn av pälsen, det vore ju jättekul att ha någonting från sin hund. Om man ändå vill ta tillvara på pälsen får man använda den som stoppning i någonting, men då syns den ju inte såklart…
Gud vad mycket päls 🤪
Ja, hon har verkligen mer päls än vad som är bra för henne :) Det är fascinerande när man drar Furminatorkammen genom hennes päls och ser hur det bara kommer mer och mer lös underull, det tar aldrig slut!
Ja, hon har verkligen mer päls än vad som är bra för henne :) Det är fascinerande när man drar Furminatorkammen genom hennes päls och ser hur det bara kommer mer och mer lös underull, det tar aldrig slut!