Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 921 ggr
blondiie
0

hur stor lägenhet?

hur stor lägenhet måste man ha om man ha två sibirian husky?

Mischa
2

Med tanke på att draghundar ofta hålls i hundgårdar så känns "viloytan"  inte så relevant för hundarna så länge dom får utlopp för vad dom behöver, mer kännbart för människan som bor med dom.

Däremot kan det bli mycket varmt i en lägenhet även på en svensk sommar.

≧◔◡◔≦

[Tess86]
7

Ingen hund använder en särskilt stor inomhusdel. Inomhus blir ju en plats för att äta, vila, mysa med familjen och kanske pyssla med småsaker som att tugga på ben. Om man kan ha två huskies eller inte beror snarare på vilka aktiviteter man tänkte göra ute med hundarna, hur ofta och hur länge.

[Jawa´s]
4

När jag gick på gymnasiet bodde jag och en annan tjej med våra 2 schäferblandningar i ett rum på 35 kvm, funkade jättebra =)

[ESAR]
0

Säger som de andra, storleken har ingen större betydelse. Beror helt klart på hur man aktiverar dem, och att man gör det ordentligt :)

Sofy
1

Boytan är inte speciellt intressant då det är utomhus hunden aktiveras. Jag bor på knappt 60 kvadratmeter och skulle utan problem ha 2 SH boende med mig. Kanske även 3 sen skulle det bli lite väl trångt imo.

Bor man med en SH i lägenhet är det viktigt att de aktiveras ordentligt och får mycket utevistelse, gärna fri tillgång till balkong.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian