Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
LĂ€st 1499 ggr
Alexandra-S
0

God dag 8/6

Vad ska ni göra idag? đŸ™‚

Vi ska fortsĂ€tta med klosstrĂ€ning och vĂ€nstersvĂ€ngar. En lĂ„ngpromenad blir det sjĂ€lvklart ocksĂ„ i det fina vĂ€dret! đŸ™‚

Ha en bra dag đŸŒș

Besök gĂ€rna vĂ„r blogg: www.gizmo.webdon.nu

lol girl
1

8/8? XD Men jag ska gÄ ut i skogen! :)

Mvh/ Filippa

Medarbetare pÄ Vinthund

Alexandra-S
0

#1 HAHA, oj! Helt fel mĂ„nad đŸ€”

[typellisch]
0

Jag hĂ„ller mig inne nĂ€r vĂ€dret Ă€r för varmt
 men lyckades ta mig en liten runda, Molly fick springa av sig lite energi och sĂ„ övade vi pĂ„ inkallning men dum som jag var glömde jag ta med mig godis (som Ă€r hennes favorit belöning) sĂ„ det gick ju lite sisĂ„dĂ€r. Harbajs var intressantare, haha
 har att arbeta med :)

NĂ€r vi kom hem trĂ€nade vi pĂ„ att kunna gĂ„ förbi en smarrig godbit och visst tvekade Molly nĂ€r jag sa ''Hit''
 hon blĂ€ngde pĂ„ godbiten men hon kom till mig och fick en annan smarrig godbit och hon tjuvade inte Ă„t sig nĂ„gon godbit alls :)
Sen trĂ€nade vi ''BĂ€dden''
 dvs att hon ska lĂ€ra sig vad bĂ€dden Ă€r, kan vara nödvĂ€ndigt!

Ska fortsÀtta med det lite senare nÀr damen slutat sola. Sen en till promenad kanske :)

Pennybus
0

Vi har spÄrat och Opsis har satt i sig en kanin utan inÀlvor, ben och huvud, var högst uppskattat. Vi tar det lugnt idag, tar en lÀngre promenix, kanske en svÀng till sjön och lite trix trÀning.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

League
1

idag har vovvarna hundvakt, för husse o matte Àr pÄ Ullared o shoppar hundgodis och regnkappor :) tar lunch nu o passar pÄ att kika in pÄ ifokus

[typellisch]
0

#5 Åh, Ullared :D HĂ€rligt!

[RMSLiners]
0

Precis trĂ€nat styrka och kondition. NĂ„gra planer för idag finns inte. Hunden har varit ute och fick möta en pĂ„flugen BC, som en granne har, som sprang frĂ„n sitt hem nĂ€r den fick syn pĂ„ henne (notera dĂ„ att vĂ„ran löper och dessutom var kopplad och denna BC Ă€r en hane). Ropade pĂ„ Ă€garna som hade altandörren öppen att de fick hĂ€mta sin hund men de sket fullkomligt i vad deras hund höll pĂ„ med och totalt ignorerade allt, inte kom de och hĂ€mta hunden inte. Efter att BCn cirkulerat och försökt fĂ„ tag pĂ„ vĂ„r tik utan större lycka sprang den hem igen. Glad barnvagnen inte var med för dĂ„ hade BCn vĂ€lt den. Är sĂ„ less pĂ„ folk som har sina hundar lösa utan uppsikt och utan fungerande inkallning. Noll respekt.

tjoopa
0

Jag jobbar delad tur idag :( Àr bara hemma 2 timmar nu mitt pÄ dagen :/ sÄ det Àr husse som fÄr hitta pÄ nÄgot med Elvis idag ;) men pÄ mÄndag fÄr jag "semester" i 2 veckor sÄ dÄ ska vi hitta pÄ massa skoj :D

russin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har varit ute pĂ„ en kompis ö sedan igĂ„r och badat och haft det gott. Även hundarna har badat som galningar🙂

russin
0

Vill man inte simma mer, kan man stÄ i vattnet och kolla in andra som badar

russin
0

eller sĂ„ gĂ„r man runt och snokar runt i vassen🙂

Loveradio
0

Varit pÄ agilitytÀvling hÀr pÄ brukshundklubben :) JÀttebra trÀning för Valle att vara lugn runt andra hundar. I början drog han vÀldigt mycket mot de andra hundarna runt omkring. Snurrade runt och kunde inte slappna av. Men efterhand sÄ lugnade han ner sig och mot slutet lÄg han ner och var mer avslappnad. Definitivt nÄt vi ska göra fler gÄnger, tror det Àr jÀttebra trÀning för honom. VÀl hemma dÀckade han direkt.

Och ikvĂ€ll fick han en hel kyckling för första gĂ„ngen. Aldrig Ă€tit ett helt stycke kött förut sĂ„ det var lite kul att se hur han reagerade. 

SÄg förresten tvÄ jÀttefina Rhodesian Ridgebacks pÄ utstÀllningen. SÄ himla fin ras alltsÄ. Aldrig sett dom "live" innan sÄ det var kul.

/Mvh Sara - SajtvÀrd pÄ DokumentÀrer
Medarbetare pÄ Bullhundar
Besök gÀrna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Alexandra-S
0

#5 Åh, Ullared Ă€r sĂ„ roligt! đŸ˜ƒ

#9 Ni ser ut att ha haft det mysigt đŸ˜ Hoppas att Gizmo kanske kan vilja bada nĂ„got i Ă„r, förra sommaren kom han pĂ„ att det faktiskt var rĂ€tt roligt i augusti sĂ„ det blev bara bad en gĂ„ng tyvĂ€rr.. đŸ˜•

#12 Kul! Det Ă€r sĂ„ skönt nĂ€r man ser att hunden slappnar av i sĂ„dana situationer, Gizmo stressar upp sig vĂ€ldigt lĂ€tt men efter en stund i sĂ„dana miljöer slappnar han av han ocksĂ„ đŸ™‚

Fridaaaa
0

Idag har vi mest tagit det lugnt, varit varmt!
Men Lillan har blivit duschad ute = ingen hit sĂ€ger hon! haha đŸ˜ƒ
Rullade sig gott i grĂ€set sen đŸ˜‰

Busat med ny pipleksak med.

Jag har varit pĂ„ lions en svĂ€ng, fikat pĂ„ börjes med đŸ˜›

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Loveradio
0

#13 Ja precis :)

/Mvh Sara - SajtvÀrd pÄ DokumentÀrer
Medarbetare pÄ Bullhundar
Besök gÀrna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[TeamGolden]
0

Lill skiten har blivit trimmad, som vanligt var det pÄ liv & död enligt honom sÄ han var helt utmattad efterÄt, vi lÄg alldeles nyss och tittade pÄ en lÄngfilm pÄ 6:an, hade tvÄ trötta troll pÄ mig, en liten hund och sÄ katten. Nu blir det snart lÀggdags. =)