God dag 8/6
Vad ska ni göra idag? đ
Vi ska fortsĂ€tta med klosstrĂ€ning och vĂ€nstersvĂ€ngar. En lĂ„ngpromenad blir det sjĂ€lvklart ocksĂ„ i det fina vĂ€dret! đ
Ha en bra dag đș
Besök gÀrna vÄr blogg: www.gizmo.webdon.nu
#1 HAHA, oj! Helt fel mĂ„nad đ€
Jag hÄller mig inne nÀr vÀdret Àr för varmt⊠men lyckades ta mig en liten runda, Molly fick springa av sig lite energi och sÄ övade vi pÄ inkallning men dum som jag var glömde jag ta med mig godis (som Àr hennes favorit belöning) sÄ det gick ju lite sisÄdÀr. Harbajs var intressantare, haha⊠har att arbeta med :)
NÀr vi kom hem trÀnade vi pÄ att kunna gÄ förbi en smarrig godbit och visst tvekade Molly nÀr jag sa ''Hit''⊠hon blÀngde pÄ godbiten men hon kom till mig och fick en annan smarrig godbit och hon tjuvade inte Ät sig nÄgon godbit alls :)
Sen trÀnade vi ''BÀdden''⊠dvs att hon ska lÀra sig vad bÀdden Àr, kan vara nödvÀndigt!
Ska fortsÀtta med det lite senare nÀr damen slutat sola. Sen en till promenad kanske :)
Vi har spÄrat och Opsis har satt i sig en kanin utan inÀlvor, ben och huvud, var högst uppskattat. Vi tar det lugnt idag, tar en lÀngre promenix, kanske en svÀng till sjön och lite trix trÀning.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

idag har vovvarna hundvakt, för husse o matte Àr pÄ Ullared o shoppar hundgodis och regnkappor :) tar lunch nu o passar pÄ att kika in pÄ ifokus
#5 Ă h, Ullared :D HĂ€rligt!
Precis trĂ€nat styrka och kondition. NĂ„gra planer för idag finns inte. Hunden har varit ute och fick möta en pĂ„flugen BC, som en granne har, som sprang frĂ„n sitt hem nĂ€r den fick syn pĂ„ henne (notera dĂ„ att vĂ„ran löper och dessutom var kopplad och denna BC Ă€r en hane). Ropade pĂ„ Ă€garna som hade altandörren öppen att de fick hĂ€mta sin hund men de sket fullkomligt i vad deras hund höll pĂ„ med och totalt ignorerade allt, inte kom de och hĂ€mta hunden inte. Efter att BCn cirkulerat och försökt fĂ„ tag pĂ„ vĂ„r tik utan större lycka sprang den hem igen. Glad barnvagnen inte var med för dĂ„ hade BCn vĂ€lt den. Ăr sĂ„ less pĂ„ folk som har sina hundar lösa utan uppsikt och utan fungerande inkallning. Noll respekt.
Jag jobbar delad tur idag :( Àr bara hemma 2 timmar nu mitt pÄ dagen :/ sÄ det Àr husse som fÄr hitta pÄ nÄgot med Elvis idag ;) men pÄ mÄndag fÄr jag "semester" i 2 veckor sÄ dÄ ska vi hitta pÄ massa skoj :D
Varit pÄ agilitytÀvling hÀr pÄ brukshundklubben :) JÀttebra trÀning för Valle att vara lugn runt andra hundar. I början drog han vÀldigt mycket mot de andra hundarna runt omkring. Snurrade runt och kunde inte slappna av. Men efterhand sÄ lugnade han ner sig och mot slutet lÄg han ner och var mer avslappnad. Definitivt nÄt vi ska göra fler gÄnger, tror det Àr jÀttebra trÀning för honom. VÀl hemma dÀckade han direkt.
Och ikvÀll fick han en hel kyckling för första gÄngen. Aldrig Àtit ett helt stycke kött förut sÄ det var lite kul att se hur han reagerade.
SÄg förresten tvÄ jÀttefina Rhodesian Ridgebacks pÄ utstÀllningen. SÄ himla fin ras alltsÄ. Aldrig sett dom "live" innan sÄ det var kul.
/Mvh Sara - SajtvÀrd pÄ DokumentÀrer
Medarbetare pÄ Bullhundar
Besök gÀrna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#5 Ă h, Ullared Ă€r sĂ„ roligt! đ
#9 Ni ser ut att ha haft det mysigt đ Hoppas att Gizmo kanske kan vilja bada nĂ„got i Ă„r, förra sommaren kom han pĂ„ att det faktiskt var rĂ€tt roligt i augusti sĂ„ det blev bara bad en gĂ„ng tyvĂ€rr.. đ
#12 Kul! Det Ă€r sĂ„ skönt nĂ€r man ser att hunden slappnar av i sĂ„dana situationer, Gizmo stressar upp sig vĂ€ldigt lĂ€tt men efter en stund i sĂ„dana miljöer slappnar han av han ocksĂ„ đ
Idag har vi mest tagit det lugnt, varit varmt!
Men Lillan har blivit duschad ute = ingen hit sĂ€ger hon! haha đ
Rullade sig gott i grĂ€set sen đ
Busat med ny pipleksak med.
Jag har varit pĂ„ lions en svĂ€ng, fikat pĂ„ börjes med đ
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
#13 Ja precis :)
/Mvh Sara - SajtvÀrd pÄ DokumentÀrer
Medarbetare pÄ Bullhundar
Besök gÀrna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Lill skiten har blivit trimmad, som vanligt var det pÄ liv & död enligt honom sÄ han var helt utmattad efterÄt, vi lÄg alldeles nyss och tittade pÄ en lÄngfilm pÄ 6:an, hade tvÄ trötta troll pÄ mig, en liten hund och sÄ katten. Nu blir det snart lÀggdags. =)