Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1787 ggr
Fenix_Chicci
0

ökad aptit efter löp

Sally har precis löpt färdigt och nu de senaste dagarna har hon börjat gå och käka upp hanens torrfoder. Hon äter inte torrfoder i vanliga fall utan råfodras, är väldigt kräsen av sig så därför är det ovanligt att hon med glädje sätter i sig det. Har inte minskat något på maten utan allt är som vanligt. Brukar era tikar få ökad aptit efter löpet? Kan inte minnas att hon varit såhär matglad efter andra löp. Den enda orsaken jag fick fram när jag sökte på det var skendräktig men börjar det så direkt i sådana fall?

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Forest]
0

Enja brukar äta mer efter löpet men det är pga hon äter väldigt lite under löpet. Donna äter normalt under och efter löpet. Jag var hundvakt åt en tik som verkligen åt allt hon kom över när hon hade löpt klart, jag samtala med hennes ägare om detta och tydligen vart hon ofta skendräcktig så vi skulle inte låta henne äta en massa annat än sin matrason. Men har eran Sally ätit normalt under sitt löp? Annars så skulle jag någ hålla detta ätande lite i schack.

[Quickeman]
0

Min som i vanliga fall helst knappt äter något alls, börjar alltid äta "allt" efter löp.

Jetaime
1

Zuki började fylla ut sin kost med kattskit utomhus efter att hon hade löp… 🤪