En liten historia
Kom på en liten "hund historia" som jag måste dela med mig av. Det var när jag praoade på ett hunddagis. Där fanns det två små livliga Jack Russell damer. De var väldigt "klättriga" av sig och fanns det något högt att komma upp på, då skulle de upp dit.
De hade sitt vanliga rum på övervåningen av hunddagiset där de alltid satt. Men en morgon var de tvungna att sitta i ett annat rum då en annan hund under krångliga omständigheter fick sitta där. Så damerna fick sitta i hundrummet längst bort på dagiset. Den enda egentliga skillnaden var gallerdörren istället för trädörren…
Dagen flöt på och ca 15 minuter efter första promenaden så hör vi ett skrik. Inget ovanligt och vi tänkte att det måste varit småtjafs mellan två hundar. Men efter någon minut så hörde vi hur en hund grät och skrek och hade ett väldans liv för sig. Så vi följde ljudet som ledde till JR damernas rum. Där i den lilla öppningen som finns för att kunna stoppa in handen och låsa upp dörren inifrån hänger den äldre av damerna dinglandes med halva kroppen inne och andra halvan ute. Det måste ha varit mer än 1 meter upp dit. Där hängde hon på en järnpinne med allt tryck mot magen. Hon var väldigt stressad. Så vi fick knipsa upp gallret runt om henne med en tång och försiktigt dra ut henne.
Förutom ett litet sår på magen så gick det bra. Men vi blev bara så otroligt chockade på hur hon lyckats hoppa upp dit och fastna i ett hål mycket mindre än hon själv.
😊
//Nike
Hahahaha jack russel i ett nötskal, envisa som få och hoppar som galna! Charmiga hundar det… Men en liten rolig historia du delade med dig av 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)