Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3525 ggr
linda88
0

Löpintyg

Har anmält oss till 3 lydnadstävlingar men nu har Norma börjat löpa och vi kommer missa två av tävlingarna. Har ingen erfarenhet av de här med löpintyg. Trodde faktiskt att det var en färdig blankett man skulle ladda ner ifrån SBk eller så :P

Mailade de två berörda klubbarna för att fråga om detta och den ena klubben ville ha ett skriftligt vanligt "snigelpost" brev där jag skriver att hunden löper och skriver under samt att styrelsemedlem eller tävlingsledare ifrån min klubb skriver under men de behöver inte se att min tik löper :S

Den andra klubben ville bara ha ett mail där jag skriver att min hund löper samt att en styrelsemedlem eller tävlingsledare  ifrån min klubb intygar detta. Dvs jag skall skriva  typ . Nisse Nilsson Ordförande i klubben intygar detta. Men inte heller där behöver de träffa tiken.

Hur sjutton skall de veta att jag inte bara skriver namnen själv och varför skall de vara så fånigt?

Hehe sitter o stör mig på det. Jag är inte aktiv i min BK eftersom jag tycker de är så otrevliga o är enbart medlem för att få tävla o ha rätt att träna på planerna. Jag vet knappt vilka dessa människor som sitter i styrelsen är och än mindre vilka som är tävlingsledare.

Nu har jag i alla fall skickat mail till ordförande i min klubb så får ja hoppas hon svarar.

kodex
0

Sitter i samma sits som du…fast med agilitytävling i helgen. Har mejlat tävlingsledare om hur hon vill ha intyget utformat. Annars får jag skita i det om det ska vara så krångligt som du skriver…

linda88
0

så förbannat tramsigt tycker jag. Jag fick efter mycket om och men tag i någon ifrån min klubb eftersom de skall ha någon typ av städ/träningsdag där idag då kommer eb tävlingsledare dit som kan kolla på Norma för de ville min klubb bhhaaa :S men jag var dock tvungen att skicka en frågan i vår öppna FB grupp. Där fick jag dessutom svaret att hon hade sett mitt privata meddelande till henne ( ordförande i klubben ) men att hon inte kunde hjälpa mig. Varför kan man inte svara på mitt PM på en gång? Blir så sur.

Den där klubben har jag inte alls mycket till övers för. Svåra att få tag i och otrevliga och otacksamma nej fy.

Hoppas de löser sig för dig.

kodex
0

Ja, du verkar ha fått det krångligt. Är nog lättare med löpintyg för agility, då där krävs det bara underskrifter från två personer, vilka kvittar.