Rädda djur till varje pris?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16906546.ab
Ska man rädda hundar, eller ja egentligen djur har ju skett liknande med katter till varje pris?
Här är en hund där man har fixat till överkäken, en annan nyligen har ju fått fyra protesben. Osv, finns ingen gräns på hur mycket man ska samla in och rädda djuret men nya lösningar.
Eller hur mycket skit Jonas på Skansen fick för att han sa att han tyckte att det var fel att ge fyra protesben och hur han berättade att när det var dags så tog han ut sina hundar på en sista promenad och sköt dem, för att sedan gå hem och gråta som ett barn. Nu är ju kanske inte aftonbladet världens bästa källa men men.
En hund lever för sin ägare och gör allt för den och är glad. Hunden utan ben måste ändå ha lidit under insamlingsperioden då den inte hade ben. Även om den ser lycklig ut på bilderna idag så led den under perioden, och det är inte OK - enligt mig.
Jag kanske är gammaldags men jag tycker att det finns en gräns på ett djurs lidande. Och jag tycker som Jonas, man ska inte rädda till varje pris, jag tycker ej heller att hans avlivningsteknik var fel. Tänker säga som veterinären sa till mig, se på din hund som om det vore din grannes, hade du tänkt att det är dags för den där att avlivas ser de inte hur ont den har, då är det dags för din älskling att gå vidare.
Hur tänker ni?
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
Det finns en tråd om detta här:
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Det går nog bra att ta bort inlägget, när jag tittade noggrannare så ser jag att diskussionen pågår i ett inlägg Mantissa skrev tidigare idag.
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
Enligt mig är det dags för en hund att somna in när den lider och inte kan leva ut sina naturliga beteendet pga sjukdom etc.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~