Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1095 ggr
[typellisch]
0

3 juni!

Hoppas ni alla får en toppen dag! ☀️

Själv blir det veterinären för återbesök och se hur stygnen i Mollys mun läkt :) Bara fram och tillbaka dit kommer ta 2 timmar sammanlagt så efter det blir det inte mycket mer promenader om inte paketet med Mollys nya saker kommer idag :)

Alexandra-S
0

Detsamma! :D Jag är på praktik, barnens zoo i slottsskogen :) har tre dagar kvar av tre veckor, känns superjobbigt att åka härifrån :( Vad har du beställt? :D

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[typellisch]
0

#1 Åh! Ja, det är tufft att lämna ett ställe man fastnat för :(

Hurtta sele, bajspåsar och en Hurtta vinteroverall :) Man får vara ute i god tid, haha! Nej men det var reda på Hurtta så passade på minsann :)

Swadika
0

Tack desamma :)

Själv så blir det städdag här under förmiddagen, allt som en liten valpis kan tänka sig bita på ska bort eller gömmas undan. Och på eftermiddagen ska jag åka till skolan och lämna in min dator samt hämta min studenthatt som legat där i några veckor, känns som om det är dags nu när man tar studenten på onsdag. Jag ska bara orka upp ur sängen och väcka en trött hund bredvid mig för en promenad innan vi börjar städa.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
0

#3 Hoppas du får en toppen fin student på onsdag! 😃🌺

Swadika
0

#4 Tack så mycket :) <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fridaaaa
0

Här skiner solen!
Blir lugn dag, mådde skit i morse men mår bättre nu som tur är.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[typellisch]
0

#6 Hoppas du mår bra snart! 🌺

Fridaaaa
0

#7 Känns betydligt bättre nu 🙂
Tack 🌺

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[typellisch]
1

#8 Skönt att höra!

Pennybus
0

Jag ska försöka njuta över de sista dagarna med Opsis, då jag bestämt att han tyvärr inte kommer må bra i det livet jag har, speciellt inte på ett gymnasium, menmen, för hundens bästa.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[typellisch]
0

#10 Åh :( Styrkekramar 🌺

[RMSLiners]
0

Detsamma. Själv är jag ute minimalt och hund lika så, för varmt. Har i alla fall varit i affären samt varit med gubben och kollat på en Porsche Cayenne i bilaffären. Nu håller vi på med soffan som ska skruvas ihop och kläs.

LinaK
0

Hoppas det går bra med Molly hos vetten idag. Här är det en underbar dag idag, solen skiner och det är varmt men inte för varmt då det blåser en aning.

Vi har varit ute lite i trädgården idag, jag har suttit i solen och hundarna har busat och legat i skuggan 😛 Dom har också fått lite aktivering inomhus då det är svalare här, då iform av godissök. Vilket dom ÄLSKAR!

Jag håller på att försöker ta igen lite här på sajten då jag varit bortrest över helgen och endast kikat in via mobilen. Tar lite tid märker jag 😉

Ska snart hänga ut lite nytvättade lakan på torkvindan.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[typellisch]
1

#12 Ja oja, varmt har vi också haft det!

#13 Tackar, det gick jätte bra. Stygnen i hennes mun ser jätte bra ut, inga inflammationer bara rodnader som är vanligt pga stygnen. Dock blir det inget lek eller gnag på ben tills stygnen lossnat och tratten får vara på tills stygnen lossnat där med.

Härligt :) På sommaren är det synd att bo i lägenhet som jag, haha. Vore skönt med tomt :)

Alexandra-S
0

#14 Jag har varit rätt inaktiv i ett par veckor då det varit mycket i skolan och praktiken. Vad har hänt med Molly? :(

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[typellisch]
0

#15 Det är förståeligt :)

Hon hade två mjölktänder som inte ville lossna så jag bokade tid och så kom vi överens om att dom skulle röntga hela munnen och se om det var några permanenta tänder under valptänder men det var det inte så dom tog ut dessa två tänder som var jätte lösa. Men i samma veva upptäckte dom två andra mjölktänder som gått av på spetsen så veterinären rekommenderade mig att dra ut dom så det inte blir inflammation i framtiden pga sprickan som hade gått upp i roten. Så vi bokade tid och för 11 dagar sedan skar dom ut tanden (den andra ramlade av naturligt som tur var) och sydde igen. Så det tar 2-3 veckor innan stygnen trillar av sig själv och tills dess blir det tratt så hon inte kliar sig i munnen :) Och så inget lek eller tuggande. Så Molly har världens tråkigaste liv just nu, haha. Så idag var det återbesök för att se hur det hade läkt helt enkelt :)

tjoopa
0

Här har det varit kokhett hela förmiddagen! Jobbade till 12 idag så lilltrollet har varit på dagis men nu är jag hemma så då ska vi bara mysa hela kvällen ❤️

Vi har haft regn och åska så nu äntligen har det blivit lite svalare och stor del av allt jobbigt pollen har spolats bort 👍 Elvis blev inte det minsta rädd av sitt första åskoväder, perfekt att matte och husse brukar lyssna på hårdrock och metal = ljudtålig hund haha 😃

[typellisch]
0

#17 Hahaha 😃 Skönt att höra!

[fabienne]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har varit ute vid havet idag så att Lucy skulle få plaska lite. Det vi inte räknat med var att det blåste arktisvindar vid vattnet! Så vi åkte ganska snabbt till en lövskog istället och promenerade i ett fästingparadis… När husse hade fått psykbryt på myggen, bränt sig på brännässlor och slagit huvudet i en gren åkte vi hem. 😃

Lucy är nöjd i alla fall och det är väl huvudsaken.

tjoopa
0

#18 😃

[typellisch]
0

#19 Hahaha, vad gör man inte för sin hund :)

Portie
0

Har varit ute vid sjön, Hugo badade och letade godis i vattnet. På vägen hem tappade jag mobilen i skogen, gick tillbaka samma väg och sa till Hugo att spåra. Efter en stund markerar han och i det höga och tjocka gräset ligger mobilen! Blev så stolt över honom! Annars så har vi inte gjort så mycket idag, är rätt varmt.

[typellisch]
0

#22 Vad duktigt!

tuvab
0

Haha här hoppar jag in:) hur gammal är du och din hund typellisch?

[typellisch]
0

#24 Jag är snart 23 år och Molly 10 månader, varför undrar du?

Reise
1

Här har vi precis avklarat en privatkurs, med fokus på burträning och koncentration med olika störningar.

Tyra har jobbat på bra! Trött och nöjd tjej som förhoppningsvis snart kan se sin nya träningsbur som avslappning så den kan komma till användning på kurser och träningar 🙂

tuvab
0

#25 Jag kände igen din profilbild men det var nog inte den jag trodde då haha:) hon är 18, men har också en nakenfis:)

[typellisch]
0

#27 Haha jaha :) Jag vart lite fundersam där :D Det är inte ofta man får den frågan, haha.

tuvab
0

Haha nej kan förstå det, menade inget med det!^^

[typellisch]
0

#29 Haha :) Ingen som helst fara.

[TeamGolden]
2

Här skiner solen ☀️

[typellisch]
0

#31 Här med 🙂 Men vi håller oss inomhus nu, ska se om vi kan ta oss ut på en kort promenad på 15-20 minuter åtminstone. Passar på att träna ensamhet, söka jobb och ställa mig i kö på dagis! Ensamträningen går framåt, sitter några avsatser ned i trapphuset och läser en bok i några minuter och jag hör inte Molly alls (annars brukar hon gnälla lite). Visserligen är mamma hemma men hon har ändå fått panik när jag lämnar henne så det är framsteg :) Ska fortsätta träningen under dagen!