någon som vet
hej såg idag i en hundtidning en reklam sida för gyllerboda hundcenter som någon bengt rödseth ägde är det nån som vet vem han är och om han är bra hundtränare/psykolog /coach eller ej om inte vad är det isåfall som inte gör han bra
Vad vill du veta?
Har ingen personlig erfarenhet, vill inte ha heller.
Han har på tok för skilda åsikter och uppfattningar från mina egna om hundhållning och träning för att jag skulle uppskatta det och kunna "plocka russinen ur kakan" om det ens finns.
Han baserar sin träning mycket på hundens rädsla och viljan att vara honom till lags, mycket förlegade teorier om att hundar skall domineras.
≧◔◡◔≦
ok tack för svaret
Vi känner honom och Gunilla, och har en omplacering från honom. Och jag har bara gott att säga om honom. Men som alltid med tränare, alla har olika att säga om dom. Han är superduktig på att lösa de flesta problem, och tränar fågelhundar, Uppfödare av jaktretriever bla-. Han har många måååånga års erfarenhet av hundar så….(hur många har fått en försvarsmaktshund att jaga fågel? ;) o dom har fött upp en av sveriges bästa bombhundar)
Men ring och prata med honom och bilda dig din egna uppfattning är mitt tips, istället för att höra en massa från folk som inte ens träffat honom!
Han har även en kanal på youtube, Titta där o avgör själv….
*felpost*
≧◔◡◔≦
Jag har ingen större erfarenhet men vet att det finns en del som ogillar honom, själv tycker jag heller inte han verkar som någon jag skulle vilja lyssna på, "Sveriges svar på Cesar" säger ju rätt mycket.
#6 Just det, också lite "fult" att rida på någon annans framgångar och namn genom sin slogan.
≧◔◡◔≦
Konstig att alla som kommenterar just att Den personen ogillar den eller den. Har inte läst ngn som skriver om en tränare att -jäklar vilken bra tränare….
Vi gillar olika, vissa gillar/ogillar Cesar, vissa gillar/ogillar Fredrik Steen och andra, Barbros ideer… DÄRFÖR som jag säger. Bilda dig din EGNA uppfattning istället.
Jag har hört MASSOR som är kanon nöjda med kurserna som är på Gyllerboda! Fråga flera människor som har varit där istället…finns folk på fb o även Gyllerboda finns där. Är man väderlös har man väl inga framgångar heller…
https://sv-se.facebook.com/pages/Gyllerboda-Hundcenter/308911895890952
Sen, vad vill TS ha hjälp med? Alla tränare tränar på olika sätt och med olika "problem" eller olika kurser. Vem passar vem…? Gillar du inte hans träningsmetoder, strunta i det isf ;) och sök vidare till ngn som passar just dig.
Lycka till.
/marie
Om man gillar det eller inte beror väl på vilken träningsmetod man gillar och vad man själv har för filosofi. Han är säkert jätteduktig att få hundar dit han vill - inom sitt sätt att träna på. Men det är väldigt många som ogillar det sättet att träna hund på, och då ogillar man även honom som tränare, även om man inte ens har tränat för honom.
Jag har aldrig tränat för honom, för jag skulle inte komma på tanken att göra det eftersom det strider så mot mitt sätt att se på hundträning. Och därmed så skulle jag heller aldrig rekommendera honom för någon annan. Jag skulle hellre valt att rekommendera någon vars filosofi bygger på positiv förstärkning, någon som jobbar för att bygga hundens egna självförtroende. För jakt- och fågelhundsträning är väldigt gammalmodig fortfarande även om det finns försök till förbättring så finns det fortfarande dom som stretar emot, så det som merit när man jobbar så som han gör är i mina ögon inget att hänga i granen.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#8 Ingen har väl påstått att dom inte är framgångsrika eller att deras sätt att förhålla sig till hundträning är oeffektiv. Sättet folk har ridit in/bryter ned elefanter i Indien har funkat i många år, men hur etiskt är det? Ingen tränare kan bli omtyckt av alla.
≧◔◡◔≦