Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 4578 ggr
nathalieswahn
0

Röda märken av gräset

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan min lilla o stora får ibland röda märken när dom har legat i gräset.ibland är de bara rött o ibland ser de ut som stora röda myggbett. O min stora vill inte gärna lägga sig i gräset längre. Blir lite jobbig när man ska tävla o hunden inte vill ligga i gräset. Vad är detta o finns de något man kan göra för att bli av med detta?

mikkan01
0

Ingen aning om vad det är, stickor? kanske myggbett? Min kan få lite mindre såna som är från mygg…får hundarna det bara när dom ligger i gräset?
Ta med en filt?

~mikkan

LostMySelf
0

Kan vara myrbett.

russin
0

Ser ut som myrbett. Vill inte hunden ligga i gräset så kan man klart misstänka "ettermyror" - riktigt små svart-gula myror som biter eländes hårt och det svider som attan efteråt. Jag får själv megastora blaffor efter dom och jag drar som en avlöning om jag ser dom !

hund_katt
0

myrbett. 90% säker, våran Pudel fick sådana märken, men det var av 'häst myror' och rödmyror. han fick alltid sådana när vi hade varit uppe i Ångermanland och hälsat på släktingarna så brukade han få sådana.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Vattnadal
0

Myror eller knott, ger riktigt otäcka röda märken.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

nathalieswahn
0

Okej :) jätte bra. Då ska ja hålla utkik. Innan ja palatsliggning dom. Vill inte att dom får fula ovanor att gräset inte går att ligga på. Ja dom gård e bara i gräset. Men ja tar med filt när ja ska lägga dom på agility planen för dom får de inte på lydnads planen vad ja har sett iaf :) Tack för svaren :)