Röda märken av gräset
Hejsan min lilla o stora får ibland röda märken när dom har legat i gräset.ibland är de bara rött o ibland ser de ut som stora röda myggbett. O min stora vill inte gärna lägga sig i gräset längre. Blir lite jobbig när man ska tävla o hunden inte vill ligga i gräset. Vad är detta o finns de något man kan göra för att bli av med detta?
Ingen aning om vad det är, stickor? kanske myggbett? Min kan få lite mindre såna som är från mygg…får hundarna det bara när dom ligger i gräset?
Ta med en filt?
~mikkan
Kan vara myrbett.
Ser ut som myrbett. Vill inte hunden ligga i gräset så kan man klart misstänka "ettermyror" - riktigt små svart-gula myror som biter eländes hårt och det svider som attan efteråt. Jag får själv megastora blaffor efter dom och jag drar som en avlöning om jag ser dom !

Myror eller knott, ger riktigt otäcka röda märken.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Okej :) jätte bra. Då ska ja hålla utkik. Innan ja palatsliggning dom. Vill inte att dom får fula ovanor att gräset inte går att ligga på. Ja dom gård e bara i gräset. Men ja tar med filt när ja ska lägga dom på agility planen för dom får de inte på lydnads planen vad ja har sett iaf :) Tack för svaren :)