Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 7861 ggr
Swadika
0

Rustas transportbur

Är det någon här som har denna? :) Jag såg att de hade en mjuk transportbur på rusta och jag har letat efter en och priset var ju väldigt bra måste jag säga. Men det står inte speciellt mycket information på sidan. 

http://www.rusta.se/djurtransport-hopvikbar-shn-g-p78601157.aspx

• Det jag undrar är hur är kvalitén? 

• Hur stor (räcker med höjden och längden) är den? 

• Finns det spänne för bälte? 

• Fördelar resp nackdelar? :)

Så innan folk spyr galla, nej den ska inte användas i bilen, utan när jag åker buss eller tåg där det inte går att ta med sig en stor stålbur, istället för att ha hunden i en väska eller famnen, ha att sova i och liknande.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fridaaaa
0

Vet en som hade en sådan till sin katt, gick sönder snabbt.
Kanske otur eller är det allmänt dålig kvalité, går bara att spekulera i.

Jag hade dock valt en "hård" transport, även när man åker buss eller tåg, pga säkerheten ifall man smäller, speciellt buss då 🙂 Men det är bara hur jag själv hade gjort

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Swadika
0

#1 Ahh synd, den som var så billig men ja det är nog så att man får vad man betalar för.

Jo visst hade det varit bättre, ev att det går med en transportbur liknande denna (den första jag hittade på google, så inte nödvändigtvis just den buren) http://www.lantbutiken.se/butik/74-category/transportbur-iata-godkanda-for-transport-av-djur.jpg men buren ska ju få plats på ett säte också och får inte ta hur stor plats som helst tyvärr.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Moa-]
0

Måtten står ju på sidan?

"Mått: 60x42x42 cm"

LillPom
0

tycker den var dyr :O för den kvaliten som andra har haft med denna… jag köpte Inez en Hurtta canvas bur på Arken zoo, de hade erbjudande så 200kr rabatt var inte så länge sen så värt att kolla om de är kvar :)

Den var riktigt stabil och bra :D

Swadika
0

#3 ibland blir man blind, haha bra att du påpekade detta xD

#4 Okeej, ja jag har bara sett vad arken tar för sina här och det har varit runt 600-700:- och självklart jag lägger gärna det på min hund, men kanske inte något som kommer användas 3 gånger per år för resten åker vi spårvagn och där finns inga bälten att bur inte spelar någon roll, tror det är säkrast då att ha hunden i famnen för annars flyger buren att ja som sagt inte spelar någon roll. Men jag får kolla om de har erbjudandet kvar :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

#4 Ahh kollade in nu arken zoos hemsida och hittade erbjudandet, dock var man tvungen att vara klubbmedlem, vilket jag inte är. Typiskt.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Tuulikki]
0

Jag har den, dock används den inte jättemycket utanför hemmet så jag vet inte riktigt hur kvalitén är eftersom jag typ inte sliter den något. Vovven sover mest i den här hemma (han älskar den!). Den är inte särskilt smidig att åka tåg med tyvärr, för den är rätt stor. 

Är det den Kasper du ska ha den till så kanske det passar rent storleksmässigt, men om det är Theodor det gäller tycker jag att du skulle kunna hitta en smidigare :)

Swadika
0

#7 Ja det skulle väl främst vara till Theo :) Kanske till Kasper när man är inomhus, men det skulle vara Theo som skulle åka buss och tåg i den :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Forest]
0

I bil är de inget att hurra för de håller inte ofta hunden inne i buren vid krock vill jag bara säga. Jag har en sån mjukbur den har vi med oss om vi åker bort då andvänder Enja den som sovställe ja givetvis är det öppen dörr helt. Sen har jag haft den med på utställning och till hundklubben. Den funkar bra lätt o bära Enja har trivs bra i den :)

Swadika
1

#9 Ah nej vi ska inte ha den i bilen, vi har en bur till bilden :) Utan det är bara när man åker buss eller tåg en längre sträcka. För man vill inte ha med sig en stor och tung bilbur när man antagligen har en massa packning och en mjukbur går att vika ihop och väger inte speciellt mycket och jag tänker att en sån bur måste vara bättre än ingen bur alls :) och även funka som sovplats om man ska iväg (vilket man oftast ska när man åker buss eller tåg) eller här hemma också för den delen :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

LillPom
0

ehh jag blev medlem i butiken :P Kostar inget och värt 200 kr i rabatt ;) Man får ju bara kuponger och erbjudanden hem så de tycker jag de var värt :D