AKUT OMPLACERING!!
Hei alla medlemmar på hundar i fokus! Vi har ett litet akut läge här och jag undrar om någon vet någon som kan hjälpa till! Min kompis ska åka iväg till USA på måndag morgon, hon har kommit hit från Finland och trodde att hon kan ta med sig hunden till usa, men det visade sig nu att flygen inte tar hundar under sommar månaderna!! Tyvär så kan inte hunden stanna hos oss.
Det handlar om en renrasig 1 årig Hovawart hane och helst någon som skulle kunna ta hand om hunden över sommaren, men hon är såklart villig att lämna ifrån sig hunden helt bara den får ett bra hem! Om det är någon som kan ta över sommaren ca 3 månader så betalar hon givetvis alla mat och ev veterinär kostnader! Så snälla om du bara vet med dig någon som kan tänkas hjälpa så säg till! Vill ni fråga ägaren direkt så maila till hednix@hotmail.com
Hoppas hoppas på att någon vänlig själ ser detta ❤️
Ps hunden finns nu i sthlm området!
Hur funkar han med andra hundar, andra djur, barn? Kan vara lättare att hitta nån som kan öppna sitt hem med mer info om hunden :)
minavitas.wix.com/kennel
Vilka månader gäller det?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
han fungerar bra med andra hundar, men är lite osäker med små barn! bebisar funkar bra och nu efter att ha varit en månad hos oss med en 8mån och 3 åring så har han vant sig vid dem bra! inte agressiv bara lite osäker och tar sin tid för att ta till sig människor. dvs inte den som springer fram till främlingar vid dörren! inga problem med att lämnas ensam, rumsren, går fint med nosgrimma. en härlig stor bamsebjörn när man lär känna honom.
katterna vill han fortfatande jaga med inga problem med andra hundar vad jag märkt! han hade en vovve kompis i finland också så han är nog mer van att det finns andra !
juni,juli och augusti ägaren kan hämta i början av september
Synd det med katterna :/
Aut viam inveniam aut faciam
Det har löst sig nu :)