1 juni, god morgon!
Nu är det sommar (enligt kalendern, enligt metrologerna är det sommar när det under en längre tid varit högre medeltemperatur än 10 grader).
_Så, vad händer idag?! _
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Ska ner till mina föräldrar idag.
Mer vet jag inte idag, får se 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är redan trött på värmen :( En gång i tiden älskade jag sol och värme, idag är jag extremt trött på den och håller mig inne de dagar det är som värst.
Nå ja… idag blir det bara att chilla. Städa rummet, försöka ta mig ut på en längre runda med Molly och inget mer än så.
Ha en bra dag ni alla! 🌺
Jag har blivit irriterad på Opsis som sprungit ner till grannen och pratat med deras schäfertik(mer VOVV VOVVV") och är förvånad över hur lite(!!) han skällde på henne. Sedan har vi fixat med kaninerna och jag har varit som en zombie i denna värmen redan, och nu ska vi åka i 2 timmar utan hundar upp till Mariestad för att hälsa på en vän som äger avelsrätten på Penny, som även har valpar :') Det är i princip vad jag ska göra idag (:
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Det låter som trevliga planer! Vi ska se på när lillebror spelar fotbollsmatch, och sedan åka in till Marathon och se när min mamma springer i mål (hurtiga familjen xD). Får se om valpen följer med in till stan, det brukar vara så fasligt mycket folk, men å andra sidan är han väldigt trygg i olika miljöer, så kanske får det bli miljöträning för honom.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Äta upp min frukost, skaka liv i mina morgontrötta hundar och gå ut på en långis. In o fixa till mig lite, lämna hundarna hos en vän för att sedan sätta mig på bussen upp till Stockholm där de blir kryssning med 3 qav mina bästa vänner som jag inte träffat på över 1 år. Ska bli skitkul o i dygn är lagom att vara borta ifrån hundarna utan att sakna dom för mycket.
#5 Ha så kul 😃 Jag var en riktig kryssnings-tok förut, det är himla kul faktiskt så smått avis är jag! Haha :)
Idag ska matte steka i solen så länge den tillåter!:) hundarna orkar inte göra så mycket i hettan, så de blir en lugn dag och kanske en långpromenad ikväll om vädret håller i sig! Kanske skulle regna jättemycket idag.. Hoppas inte.. Tycker det kan ösregna på natten och stekande sol på dagen, då är jag nöjd:D
Mvh Jenna
#6 Ska bli svinkul hehe o nästa helg åker jag igen fast med nyfunna vänner. Men sen skall jag lugna ner mig ;)
Här spöregnar det, men det ser dock ut att bli bättre. Lucy var inte glad över att behöva gå morgonpromenaden i regn. 😃 Bjöd till med extra stort underbett för att visa sitt missnöje.
Idag måste jag ta tag i ett tvättberg men vad jag och Lucy ska hitta på vet jag inte. Jag antar att jag får släpa ut henne och traska runt lite om det inte är alltför blött i skogen.
#8 Härligt :) Haha, men får unna sig lite i livet ;)
Jag skall vila upp mig från gårdagens och nattens hundpassning och även morgondagens hundpassning 😴 🙂
Gick upp kl 05.10 imorse och begav mig ut i djupa skogen för att lägga elitspår och vara spårmottagare i DM bruks. Väldigt roligt! Nu ska jag vila upp mig och städa här hemma och sedan lägga ut ett spår till min egen vovve. Omöjligt att inte få eget spårsug efter en sån här dag. 😉
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Måste säga att min dag varit rätt lik #12 😃
Gick upp runt 5 på en vända med ena vovven och la samtidigt spår till andra vovven….snart ska hon få ut o röja i skogen =)
Städat, städat, städat…..vår schäfer fäller kopiösa mängder päls….katten också och jag blir snart tokig haha 😛
Undrar vart solen tog vägen?!😎
~mikkan
Själv försov jag mig på morgonen och vaknade en kvart innan jag och bästa kompisen skulle på hundutställningen i Norrköping. Så jag stressade som bara den att jag glömde smörja in mig med solkräm så sitter här nu sönderbränd på axlar. Men vi hade en trevlig dag och såg många vackra hundar.
Imorgon ska jag dit själv och kolla på chihuahourna :) Och komma ihåg att ta på mig solkräm :D haha :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#14 Köp hem Aloe Vera Gel ;) Med så hög procenthaltig Aloe Vera som möjligt. Gudomligt skönt mot brännande hud! Hade bränt axlarna förut och smorde in dom med Aloe Vera Gel och det vart svalt och skönt :) Ett annat tips är att ha Gelen i kylskåpet så det blir ännu svalare :)
#16 Toppen 🙂