Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 4430 ggr
J.Kwins
3

Tokig tant!!

Idag när jag var till Ica och handlade så tog jag med mig hundarna, Jag knöt dom utanför som vanligt och gick in och handlade.

Men när jag hade handlat klart och skulle skynda mig ut till hundarna så kom det en äldre kvinna och stoppade mig och sa "Är det du som har hundarna där ute?" Jag svarade att ja, Det är jag som har hundarna utanför. Jag väntade på att hon skulle säga någonting mer, Men hon stod bara och tittade på mig. Så jag frågade varför hon undrade om det var mina hundar.

"Jo, Det är såhär att jag skulle gärna vilja köpa dom" sa hon då.
Jag vart lite chockad… Vem frågar en helt okänd person om man kan få köpa dens hundar? Dessutom så hade ju kvinnan aldrig träffat hundarna heller, Så det kändes lite skumt…

Jag svarade iallafall att dom inte var till salu, Och sen gick jag förbi kvinnan eftersom jag kände att det var någonting skumt på gång.

Jag tittade bakåt och såg att kvinnan följde efter mig, Så jag skyndade mig lite granna. Och när jag kom ut så var hundarna borta!
Jag vände mig om för att prata med kvinnan men hon var inte kvar.

Jag började ropa hysteriskt på dom - Var jätte rädd att någon hade tagit dom! 
Jag sprang omkring i säkert 20 minuter innan det kom en kvinna gåendes med hundarna mot mig. Jag tänkte inte på vem det var som gick med hundarna, Men när jag kom fram till henne och hundarna så fick jag se att det var SAMMA kvinna som hade stoppat mig inne på affären!

Jag frågade henne varför i hela helvetet hon hade tagit mina hundar!
Hon svarade att dom hade dragit lös sig när dom fick se henne och sprungit raka vägen fram till henne…
Jag protesterade och sa att dom aldrig gjort det förut, Och varför skulle dom då göra det nu!?
Hon svara någonting om att dom nog ville vara med henne. -.-

Det vart massa tjafs, Och tillslut kom det fram att hon hade knutit lös dom och tagit en promenad eftersom dom "var så ledsna och ensamma" (!!!!!)

När jag sen hade kommit hem och berättat allt för mamma så sa hon att hon hade mött samma tant förut och då hade hon påstått att hundarna var hennes.. Alltså vafan!? Det är ju våra hundar liksom!?

Är jätte rädd att hon ska komma och ta dom när dom är ensamma ute på gården! Tanten hade dessutom försökt ta kopplen ifrån mamma när hon var ute med hundarna…

Rebornbabyn
3

Åh, vad läskigt! Hoppas att det inte händer igen.❤️

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

linda88
32

Helt klart en tokig tant men tyvärr finns de många tokiga människor så jag tycker de är heltokigt att lämna sina hundar utan uppsikt!

[dynamitella]
25

Oj! Sätt inte hundarna där fler gånger. Det är livsfarligt. Vilka idioter det finns.

Wezza
29

Tycker faktiskt att du får skylla dig själv, man ska inte lämna hunden utanför affären, vad som helst kan ju hända på 2 minuter…

För övrigt, den där tanten kan ju inte va riktigt frisk….

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

[typellisch]
9

Om tanten redan varit på er om att ta era hundar.. varför ens chansa, och göra det ännu värre genom att inte ha tillsyn över hundarna?

Det är modigt att folk vågar binda sina hundar.

Pennybus
14

Enkel lösning: Låt hundqrna stanna hemma.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Anibaz
16

Håller med #4, skyll dig själv. Bryr du dig så pass lite om dina hundar att du binder dem utanför en affär utan uppsikt så får du faktiskt skylla dig själv.

J.Kwins
1

#3 verkligen!
Hundarna har alltid kunnat suttit utanför affären utan problem, Men nu när den där tanten springer omkring så känns det ju inte så bra längre…

#4 Hundarna har kunnat sitta utanför affären utan problem ända sedan dom kom till oss, En gång när mamma handlade och hade med hundarna så satt dom där i säkert en halv timme… Och det är inga små hundar, Så man tycker ju att folk borde hålla sig lite på avstånd. 
Men tydligen inte -.-

Sofy
20

Suck…Det är en av flera anledningar varför man inte ska binda fast hundar utanför affären när man handlar, var glad över att hon inte stal hundarna.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[typellisch]
11

#8 Spelar ingen större roll om dom är små eller stora.

Pennybus
8

#8 Varför utmana ödet är ju min följdfråga då

J.Kwins
4

#5 Jag visste inte att tanten hade försökt ta hundarna en gång tidigare.
Det fick jag veta av mamma då jag kom hem!

#6 Det var ingen hemma när jag skulle gå, Så därför fick hundarna följa med.

#7 Jag bryr mig om dom, Men dom har alltid kunnat sitta där!
Och dessutom så var det ju inte mitt fel, Utan tanten som tog dem!

J.Kwins
0

#10 Men oftast är det ju inte lika farligt med en liten hund…

#11 Detta har aldrig hänt förut.

Pennybus
11

#12 För övrigt dör inte hundarna av att vara hemma där ingen kan ta de i någon halvtimma-timma, men att sitta uppbindna utanför en affär kan faktiskt ta död på de, iaf bli svårt skadade.

[typellisch]
10

#12 Men det finns en stor risk att ens hund blir illa behandlad, dödad, stulen, rymmer och vad som när den sitter ute i samhället utan tillsyn. Varför vågar man ens? Varför chansar man ens när det blir mer och mer vanligt att hundar blir stulna osv?

Anibaz
13

#12 Hade du aldrig satt dem där hade det aldrig hänt, så jo, nog tusan är det ditt fel.

Sofy
13

#12 Vad är skillnaden om hundarna får sitta ensamma hemma eller vara ensamma utanför en affär? Storlek på hunden spelar faktiskt ingen större roll utan riskerna för stöld, skada och annat hemskt är lika stor oavsett vad hundens storlek är. Det finns mycket tokiga och rent av onda människor på allmänna platser, därför ska djur inte vistas utan uppsyn på allmänna platser.

Det var ditt fel, du utsatte hundarna för att tanten skulle ta dom genom att lämna hundarna utan uppsyn på det viset.

J.Kwins
1

#14 & #15 Dom är helt galna när ingen är hemma med dom. Så jag fick lov att ta med dom.

#16 Men det var tanten som tog dom, Inte jag!
Så hade tanten aldrig tagit dom så hade det varit lugnt ju.

J.Kwins
0

#17 Dom kan inte vara ensamma hemma!

Pennybus
10

#18 Hade du aldrig tagit de till affären hade tanten aldrig tagit de.

J.Kwins
1

#20 Hon kanske hade tagit dem hemma istället! Och då hade jag inte hunnit hem innan dem var helt borta ju!

Sofy
14

#19 Det är ingen ursäkt. Lär hundarna att vara ensamma hemma eller låt dom riva sönder hemmet för det är sjukt att utsätta sina djur för sånt du utsätter dom för genom att lämna dom utan en affär på det viset. Visst är det egentligen din mammas ansvar så jag kan inte skylla på dig för det.

Hoppas du kan ensamträna hundarna lite nu när du vet vilka dårar som finns utanför affärer. Sen tycker jag att någon ska ha ett allvarligt snack med din mamma om att hon lämnar hundarna utan för affären i över en timma medans hon handlar.😕

Wezza
7

#18 ''Dom är helt galna när ingen är hemma med dom.''

Träna bort det eller skaffa hundvakt.

''Men det var tanten som tog dom, Inte jag!

Så hade tanten aldrig tagit dom så hade det varit lugnt ju.''

Hade du aldrig tagit med dom hade det varit lugnt.

Portie
4

Usch vilken farlig tant! Jag skulle aldrig våga lämna Hugo utanför en affär, skulle han vara borta när han kom ut så skulle jag aldrig förlåta mig själv!

Wezza
17

#21 Lås dörren?

J.Kwins
0

#22 Vi har försökt att ensamhetsträna dom, Men det går inte. Vi har inte tid med att hålla på med sånt.

#23 Har inte råd med hundvakt och inte tid med att träna bort det.

#25 Vi har aldrig dörren låst.

[typellisch]
29

#26 Jisses 😕

linda88
17

Var de så bråttom att handla att du inte kunde vänta tills någon annan kom hem? O vadå - då kunde ju tanten ta hundarna när jag var o handlade. Ni låser väl dörren?

Ditt sett att resonera kring detta tycker jag är befängt och väldigt naivt faktiskt. 

Man lämnar inte det man älskar utan uppsikt eller skyddad oavsett om de är en stor eller liten älskling. 

Du skriver att hundarna klarar att sitta utanför affären upp till 30 min. Fattar du inte själv hur illa de låter. Vad som helst kan ju hända hundarna där ute.

Wezza
22

TS, så ni har inte råd med hund, ni har inte tid med hund, ändå har ni 2 stycken (fler?) Finner inga ord…..

#26 ''Vi har aldrig dörren låst.''

Enklaste lösningen på jorden kommer här, börja med det!

Pennybus
23

Jag börjar fundera på vem som är tokigast, ts eller tanten.

Wezza
6

#30 Lika kanske?

Sofy
7

Den här människan kan ju inte vara på riktigt😕Inget illa menat men hundar kräver tid och kunskap och pengar.

Anibaz
29

Man blir ju mörkrädd. Dina föräldrar skulle behöva ett rejält snack gällande hund och hundhållning för detta är ju helt sjukt.

Ni lämnar hundarna utan uppsikt i en halvtimme, ni låser inte dörren, ni har inte tid att träna dem och här sitter du i din lilla fantasibubbla och tror att det inte är ert fel att det hände? Snälla nån. 

Nästa gång kanske någon skadat eller faktiskt stulit hundarna, kom gärna och säg att det inte är ditt fel då.

Denna kommentar har tagits bort.
Wezza
14

Om detta nu inte är ett troll, så skulle jag vilja säga en sak till TS: 

Ni har inte råd att ha hund, ni har inte tid att ha hund, ni bryr er inte om hundarna (eftersom ni lämnar dom bundna utanför affären i 1 timme..) Omplacera dom eller skärp till er ordentligt.

J.Kwins
0

Vi har mycket djur att ta hand om, Därför har vi varken råd eller tiden som krävs.

Omplacering tänker vi inte göra eftersom dom redan omplacerats en gång. 

Våra hundar är inte så krävande, Därför går det bra ändå.

Wezza
0

OT

Hur många hundar har ni?

Vad är det för raser?

Vad tränar ni?

Hur gamla är dom?

J.Kwins
0

#40 Vi har tre hundar. Alla är blandraser. Vi tränar inget speciellt. Jag vet inte riktigt hur gamla dom är men 2 till 4 år kanske?

Pennybus
8

#41 För hundarnas bästa kanske ni borde överväga att omplacera då ni inte verkar ha tid, engagemang och pengar för att ha hund.

Wezza
3

#41 Ok, en fråga till bara..VARFÖR har ni (3) hundar?

J.Kwins
0

#42 Det är ingen som vill ha dom. Mamma har försökt sälja dom förut, Men då lämnades dom tillbaka efter 1 vecka. Så dom ska inte säljas.

J.Kwins
1

#43 Det är min mammas hundar så det får du fråga henne.

Qwollo är dock min hund..<3

Wezza
2

#45 Hade jag kunnat hade jag gjort det, men du vet väl ändå varför du har en hund?

J.Kwins
0

#46 För att jag gillar hundar såklart :)
Dessutom så räddade vi faktiskt dem från att bli avlivade, Så dom har det bra…

Wezza
7

#47 Jag gillar surrikater, inte har jag en bara för det. ''Räddade'' kan tolkas på olika sätt, om ni inte ens kan träna dom att vara ensamma hemma tror jag dom skulle ha det bättre i hundhimlen, låter iaf så utifrån det du skriver.

Fenix_Chicci
8

Av just den anledning (+ flera till) skulle jag aldrig någonsin sätta mina hundar själva utanför en affär. Det är alltid ägarens fel när sånt händer.

Finns väl ingen människa som sätter sitt barn själv utanför en affär.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Hiro
3

Jag skulle kunna tänka mig att sätta min hund utanför lill ica här där jag bor, en speciell hundparkering en bit ifrån ingången men endast om det är lite folk och om jag bara skall köpa tex en liter mjölk.
Sedan, om ni inte har råd att ta hand om hundarna hur kan då du säga att ni räddade dem?

[MinIda]
10

Säger som de andra att det är ju rätt så dumt av dig själv för att du lämnar hundarna utanför affären, vad som helst kan hända. Det är ju helt och hållet ditt fel om någon tar din hund för det är bara du som tagit med hunden till affären. Om ni inte har råd med hundarna då ska ni inte heller ha hundar. Jag själv tycker att det här faktiskt är ditt fel för att du ens tar med dom till affären. Och ensamträningen då ? En hund/hundar bör kunna vara ensam hemma. Och om ni inte har tid eller råd ha då för sjutton inte hundar.

Tusen
16

Usch vilka elaka kommentarer. Är inte inne på den här sidan särskilt ofta men efter att ha läst flera olika inlägg så kan jag bara sammanfatta att denna sajt är väldigt moralisk och dömande.

Om en människa gör fel, som t.ex. i detta fall, skall man väl inte uttrycka sig "Skyll dig själv" utan istället ge tips och råd om hur man kan göra istället.

Känns det bra att vara moralisk över andras misstag?

[typellisch]
5

TS.. du säger att dom är enkla att hantera men ändå är dom totalt galna när dom är ensamma? Antagligen är dom inte ordentligt ensamtränade eller så är dom inte aktiva nog i fysisk träning som psykisk träning. För mig låter det som både och. Men om ni inte har tid att träna dom och stimulera deras behov så kommer dom fortsätta vara galna. Alltså… jag orkar inte. Omplacera.

vallhund
10

TS har fått väldigt konkreta råd/tips, dvs bind aldrig upp hundar utan tillsyn, missat det?

Kan man inte ta hand om sina hundar o de inte går att omplacera så får man avliva dem.

Att som TS skriver i #47 att de har de bra för att de "räddats" från att bli avlivade är uppenbarligen osant.

Om jag lämnar min hund utan uppsyn så är det mitt eget fel om den råkar illa ut, man riskerar inte bara stöld, man riskerar att folk kastar saker på den, släpper fram andra hundar. Om en uppbunden hund skadar en hund som kommer nära så blir ägaren åtalad, samma om den biter ett barn.

Strikt hundägaransvar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Rebornbabyn
10

#52 Jag håller faktiskt med dig. Istället för att skylla på personen så kan man berätta hur man kan göra nästa gång m.m.

Men som de andra säger: Har man inte tid eller råd med hunden så borde den få bo någon annanstans där den får det den behöver.

Så… hur ska personen göra istället? Jo, h*n kan lämna hunden hemma + börja låsa dörren (självklart!) eller kanske låta en hundvakt komma hem till er och passa den eller lämna den på ett hunddagis om dagarna.

Det var mina tips till dig.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Tusen
2

#54 Nej, det har jag inte missat men däremot har det varit många elaka kommentarer.

#55 Tack! Precis vad jag menade.

TjockaBerta
4

Tydligen finns det någon som är intresserad av att ta hand om hundarna i alla fall. 

Kvinnan kanske har goda skäl till att vilja köpa loss era hundar.

>>>Malum domesticum<<<

lambero
3

#45 Så du har en Hundstallshund alltså? Tänkte eftersom att exakt samma bild finns på hunden Texas under kategorin hundar med nytt hem… Du kanske kan lägga upp en ny bild på hunden?

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

[MinIda]
4

#45 Heter hunden på bilden Qwollo ? För som #58 nämnde finns det exakt samma bild här. Och där heter den Texas.

League
3

Med alla nyheter och alla som sett suspekta bilar, blivit bestulen på sin/sina hund/ar så borde väl alla vara mer försiktiga med hundarna?? Och man skaffar INTE fler djur än man har råd med!

Jag kan tycka att hundstallet faktiskt har gjort fel som lämnat iväg djuren till er :S Jag har tyckt att deras regler verkar för hårda, men de skulle nog vara hårdare och begära ut papper på folk, både från skatteverket och polisen.

Hanna
11

Dessutom TS är det olagligt att ta bilder. Och de bilderna du visat upp i diverse inlägg är från andra sidor. Du kan få en saftig böter hemskickad om fotograferna upptäcker detta, samtidigt som iFokus får skit för det.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

J.Kwins
0

Vi bytte namn på hundarna, Men ja, Dom är från hundstallet.

[MinIda]
10

Är det bara jag eller tycker ni andra också att de kommit fler till iFokus som ljuger 🤓

[typellisch]
2

#64 Håller med dig.

[MinIda]
2

#65 Tur att någon håller med, trodde bara det var jag som inbillade mig allt. Men skulle ändå varit bättre om det skulle varit så..

[typellisch]
2

#66 Ja du.. synd att folk har så mycket fritid att dom orkar jävlas :)

Pennybus
0

#64 Skrev något liknande i tråden men det inlägget togs bort ):

[MinIda]
0

#68 Varför ? 🤔

[TeamGolden]
5

Hoppas du lärt dig en läxa av vad tanten gjorde. 
Det är inte okej att lämna hunden utanför affären, så det är lika bra att tanten kom den där dagen så du fick dig en tankeställare, visst tokig tant, kanske hade hon någon sjukdom av nått slag. Hon är antagligen bara en förvirrad tant som skulle behöva nån som kan följa med henne när hon går ut, så hon inte ramlar och slår sig eller liknande. Tycker absolut ni ska ringa till nått vårdhem så hon kan få hjälp. 

Så det är du som ska lära dig vad som kan hända, lämna aldrig dina hundar sådär igen, så kan det gå. 

[Daniela1983]
0

Tycker inte folk ska vara så dömande och skriva att man får skylla sig själv  om något sådant händer. Eller det räcker att en person uttrycker att TS gjorde fel, alla behöver inte upprepa samma moralkakor. Den där människan, tanten, låter obehaglig. Jag hade inte lämnat min hund i det området igen, speciellt efter ovanstående.

LinaK
0

**Bilden är borttagen i inlägg #45 då den är från en annan hemsida (har trådskaparen tillåtelse att använda bilden så är det givetvis okej)

Jag har tagit bort vissa inlägg som antyder att trådskaparen skulle vara ett så kallat internettroll, jag tycker inte det är okej att kalla någon detta när vi inte vet om det är hundra procent säkert och det finns inga direkta bevis för detta så därför tycker jag att man ska ligga lågt med att kalla medlemmar för detta. Misstänker man något så får man kontakta mig så kikar jag på saken såklart.**

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

vallhund
2

#63 o du har fotografens medgivande till att publicera bilderna utan att vem som äger upphovsrätten?

Hur är det med hästbilderna?

#70 tanten behöver inte alls vara tokig eller förvirrad, hon kanske ville ge hundägaren en ordentlig näsbränna. Tanter är inte tokiga bara för att ungdomar uppfattar dem som gamla.

#71 jo vi upprepar moralkakor eftersom de tydligen inte går in.

[Daniela1983]
1

# 73 Fast vad gör det dig personligen ifall någon lämnar sina hundar utanför affär eller inte? Det kanske stör dig, men folk får göra som de vill?

Lilllens
3

Otroligt onödig händelse.. Förstår verkligen inte varför man lämnar hundarna sådär. Suck.

[TeamGolden]
5

#73 ? 😮
Du får ursäkta, men min mamma har jobbat på ålderdomshem många år och nu jobbar hon som personlig assistent, när jag var liten hände det att jag fick följa med dit ett par gånger när jag inte var på dagis elr hos min farmor och farfar. Så tror mycket väl denna tant kan ha ett par sjukdomar, visst ska inte häva ur mig diagnoser men det låter troligare att hon är en relativt fövirrad tant, än nån som skulle ge ägarna en ''Ha! Där fick ni se vad som kan hända'' Så vore trevligt om du uttryckte dig annorlunda från ''Tanter är inte tokiga bara för att ungdomar uppfattar dem som gamla.'' Uppskattar att inte bli dragen som nånting i ett ord menas som någon som inte fattar nånting. 😎

CupcakeGod
6

Herregud!!! Jag hade seriöst ringt till brandkåren,polisen och FBI om mina hundar försvann (även om jag inte har några just nu). Det måste ha varit riktigt jobbigt. Jag lider verkligen med dig ❤️ 

Kan du inte anmäla den där tanten till polisen? Visst, du lämnade dina hundar utanför affären men hon har absolut ingen rätt till att ta dina hundar. Hoppas att det inte händer igen.

Elin-Li
3

Polisanmäl händelsen.

// Elin-li, 

Persifone
7

Måste erkänna att när jag går förbi en stackars hund som blivit lämnad utanför affären blir jag så jädra sugen på att ta den och gömma mig, så ägaren fattar hur lätt det händer att någon faktiskt snor hunden.

Nu har jag aldrig gjort det, men tror det är det enda sättet för vissa ägare att förstår att man lämnar inget levande helt utan uppsikt och sedan skyller på någon annan om något skulle hända.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cahira
6

Du skriver "Det är ingen som vill ha dom." 

Tanten vill ju så nog finns det folk som vill. Säger inte att tanten nödvändigtvis är bästa alternativet, men dom finns ju uppenbarligen. 

Polisanmäl händelsen, ensamträna hundarna, lås dörren och sluta ta med hundarna till affären. Hundar i alla storlekar och utseenden stjäls för att säljas, smugglas, eller kampas mot tränade kamphundar och slitas i stycken. 

Hundar sparkas, förgiftas, skjuts med luftgevär, slås med pinnar och andra hemskheter då de är uppbundna - och ja även i små byar där "inget nånsin händer." Idioter föds och finns överallt. 

Så för hundarnas säkerhet om ni verkligen vill ha kvar dom och bryr er om dom - ensamträna och håll dom under uppsikt! Ta bara med hundarna om minst en person kan stanna med hundarna och se till att de är säkra från omgivningen. 

Snälla, för era hundars skull, var inte naiv!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Lilllens
2

#80 Exakt, även i små byar där "inget händer" ska man vara försiktig! Bor i en rätt liten stad var "inget händer" och fick höra av en bekant att ett gäng barn retat en schäfer som suttit uppbunden utanför Ica…

Cahira
1

#81 jag har växt upp i en pytteby på under 2000 personer med mest barnfamiljer och gamlingar och hörde några killar skryta om hur de sköt luftgevär på utekatter för "dom skrek så kul"

Lilllens
1

#82 och i byn jag bodde i med ca 400 pers gillade dem att försöka jaga och skjuta hästarna med vattenpistol när man satt PÅ ryggen.. Usch man blir så förbannad.

Cahira
1

Livsfarligt ju!

vallhund
4

Du får ursäkta dig så mycket du vill, vad din mamma arbetat o arbetar med gör dig knappast kompetent att utifrån TS inlägg i tråden påstå någonting öht om tantens ev psykiska problem.

[TeamGolden]
4

#85 Suck 😴

J.Kwins
0

nu har tanten köpt alla hundarna:)

Hanna
2

Det var snabba ryck.

[MinIda]
0

Tycker jag också

J.Kwins
0

ja, hon betalade 7000kr/st igår och hämtade dom idag!:)
och eftersom vi behöver pengar så gick mamma med på det :)
och hon lovade mig att jag skulle få en ny hund :) eller något annat djur om jag vill :)

Hanna
10

Från att ena dagen kalla tanten tokig och tjafsat till att i princip nästa ha sålt dem till henne. Har ni öht hunnit lära känna henne?

Edit: Vänta..!?! Ni sålde din älskade hund för pengar och sedan ska du få en ny hund!? What?? Vad tycker hundstallet om detta? Tror jag ska maila dem.

J.Kwins
0

#91 hon bor nära oss så vi har ju koll på henne så att säga :)

[typellisch]
2

#90 Men va? Ni säljer några hundar och kanske ska skaffa en ny? Ni har inte tid att ensamträna och har inte råd med dagis/dagmatte? Ni säljer hundarna till tanten du spydde galla över? Alltså……… ok 🤦‍♂️

J.Kwins
0

#93 nu har vi pengar! :) och sen så ska vi skaffa en lättare ras om det blir någon mer.

blir troligtvis en vava

[typellisch]
2

#94 Jag vill bara brista ut i skratt åt denna dumhet till tänkande.

J.Kwins
0

#95 haha ja det var ju kul :)

Hanna
8

Nu har jag mailat hundstallet. Är ruggigt nyfiken på om de har någon som helst kännedom angående detta och att ni faktiskt säljer ett par omplacerade hundar för pengar.

Vill gärna ha ett svar TS. Har ni haft någon som helst kontakt med dem om detta som hänt och de tillät er sälja hundarna till den galna tanten?

Verkligen med tanke på eftersom det står i hundarnas information på hundstallet att de behöver komma till ett TRYGGT HEM med TID och AKTIVERING.

Nu har jag läst mer på deras sida och jag måste ju nästan gråta över att ni säljer dem dyrare än vad de är köpta för. Om du nu är seriös TS så tycker jag att du ska skämmas…

CupcakeGod
1

#90 Sålde du verkligen dina barn?

[typellisch]
1

#96 Jisses 😕

Mantissa
4

Jag blev upprörd när jag läste alla arga och hotfulla komentarer riktade mot TS efter ursprungsfrågan. Att råda är en sak, men att kasta skit en annan. För inte alls många år sedan var det norm att man knöt hunden utanför affären. När jag växte upp gjorde vi så, fanns till och med speciella "hundparkeringar" där man kunde binda kopplet. Finns många ställen där det fortfarande är så. Idag skulle jag tänka annorlunda, men då hörde man ALDRIG talas om att det kunde hända hunden något.
Men efter att ha läst från #87 och framåt så tar jag tillbaka invändningarna..

[MinIda]
4

TS fattar inte riktigt hur er familj tänker. Ni skaffar en hund från hundstallet som vill ha en bra familj som kan erbjuda det den behöver. Och sen säljer ni den och ska köpa en ny hund som inte kräver lika mycket. TS ni har inte tid med ensamträning så hur ska ni ha då för sjutton ha tid och pengar till den andra hunden. 

Jag själv blir arg på hur nån kan tänka så, TS de är inga leksaker som man säljer och sedan bestämmer sig för att köpa nya. Det är ett underbart liv som förtjänar ett bra hem som har råd och tid med hunden.

😡🤓

Hiro
2

Herre gud! Ni skall inte ha någon hund alls om ni säljer en för att sedan köpa en ny?! och med brist på pengar?!

Pennybus
5

Alltså, herregud, låt mig skratta åt dumheten TS har, må vara "elak" men snälla någon, ÖPPNA ÖGONEN. Jag tror inte ETT DUGG på denna historia, och tror 96% att den är falsk och påhittat för att göra folk upprörda.

Hiro
2

#103 du är inte den enda som tror det

[TeamGolden]
1

Åh fy!! Hur kan ni sälja era hundar sådär över en natt??

#91 grymt, lägg gärna ut svaret om du får ett, vill så gärna veta vad de svarar! 

''En andra chans'' Nej ups en tredje visst om man är oseriös 😡

[MinIda]
0

#103 Börjar också tro att det nu efter allt man läser 🤓

Cahira
4

….en Chihuahua? Bara för att hunden är liten så är den inte automatiskt lättare. Vad gör ni om chihuahuan har svårt att bli rumsren? Och ska ni binda den utanför affären åxå eftersom den inte kan vara ensam? 

Skaffa fiskar.

Mysisa
3

#107 Skäms! Klarar dom inte av att förstå grundläggande principer i hundägare klarar dom knappast grunderna i akvariestiken heller, fiskar är inga leksaker

minavitas.wix.com/kennel

Cahira
1

Nej men om man har ett akvarium över 100 liter och tar en nybörjarfisk så sköter det sig i princip själv. Enda de behöver lära sig är rengöring av akvarium, pump och matning. 

Jag hoppas verkligen det inte är för avancerat. :/ Det klarade jag då jag var typ.. 7? Platy och tetror skulle nog gå.

Mysisa
0

Ja men då gäller de att dom läser och lär sig också

minavitas.wix.com/kennel

[Empisen]
0

Hah, påhitt 😃

Frida B
3

Hahhahaha har det spridits ett rykte eller? "Gå in på iFokus, där kan man lura folk". Väldigt många som ljuger nu tycker jag..

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[MinIda]
0

#112 Håller med dig, tycker det bara blir fler och fler som ljuger här inne på iFokus. Väldigt synd..

J.Kwins
1

Hahah :P
Detta är ganska roligt då 99% av alla er sa från början "omplacera hundarna" FÖR DERAS SKULL!

Och nu.. Tja.. Har ni ångrat er kanske?

Frida B
1

#114 varför ljuga? Sjukt dumt.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lilllens
6

#114 Det är också ganska roligt att människor orkar skapa trådar på olika forum för att sedan sno bilder från internet och ljuga ihop en hel historia! Eller det är mer tragiskt än roligt faktiskt..

Hanna
5

#114 Det är skillnad på att omplacera hundarna till någon som man vet kommer bry sig om dem och aktivera dem, än att sälja dem för pengarnas skull till någon man skapat en tråd om och framställt som en idiot.

Pennybus
2

#114 Skillnad på att omplacer hunden och ge iväg de till första bästa människa för PENGARNAS skull.

Portie
3

Kul att lägga ner tid på att hitta på en historia för att göra folk upprörda? Då kan det ju inte hända mycket i ens liv om man tycker det..

Hiro
1

#114 Det är skillnad på att omplacera till någon som man vet kan sköta om hundarna och sälja dem för att tjäna snabba pengar.

LinaK
2

Jag kommer att låsa tråden nu, det är något som inte stämmer och det är trist om det förekommer lögner och påhitt. Tycker inte det är lönt att fortsätta diskutera om detta. // Sajtvärd

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Pennybus
3

#121 *klappar händerna och gråter en glädjetår*

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer