Gula flytningar....!!!
Min lilla gumma på snart 10 mån har gula flytningar som jag upptäckte nyss… Luktar ej illa dock och hon är pigg och aktiv, ända är att hon äter lite dåligt… Hon var lite kass i magen för nån vecka sedan då jag bytte foder och gick ner något i vikt men magen är numera bra på henne. Nu är jag orolig för livmoderinflammation… Ringde vet nyss men de är på lunch. (typiskt) Vill gärna ha lite info av folk som varit i samma sits…
Har hon löpt än ? Annars kan det vara en vaginit som är helt ofarlig och ganska vanligt på unga tikar.
När löpte hon senast? Livmoderinflammation får tikarna inom tre månader från senaste löp.
#1 Jag tror hon började löpa förra månade den 17:e då hennes vulva svullnade upp och hon hade då genomskinliga flytningar men endast nån enstaka gång så att säga som jag såg. Hon är ju rätt duktig på att hålla sig ren.. Inget blod… Tror hon hade ett så kallat tyst löp… Är det vanligt att de går ner i vikt då i samband med vaginit???
Vaginit är bara som en liten slidkatarr hon människa - alltså en obalans i bakteriefloran - inget dom går ner i vikt av. Viktnedgången kommer mer troligtvis från dålig mage alternativt foderbytet.
Håller tummen🙂
Skönt 🙂