Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1669 ggr
VildaVittra
3

Även om jag inte gillar stacklet..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

så måste jag säga att jag är enormt imponerad av att hunden i den situationen löd den lilla (4-åriga?) flickan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lathundarna
30

Kan faktiskt inte påstå att jag är vidare imponerad. Alls.

Trollhund
16

Men usch, de har ju skackelhalsband på hundstackarn. Rent djurplågeri. I övrigt ser det ut som vanlig skyddsträning. Däremot tror jag inte liltjejen klarat det utan det där hemska halsbandet…. Barn ska enligt mig inte blandas in i sådan här tråning.

[Aremea]
12

Vad är det som imponerar?

Trollhund
4

Haha, såg just nu rubriken (hur missade jag det?) och att jag stavat fel till stackrl. Men ändå, nej, är inte ett dugg imponerad

[Lilla_Myy]
6

Jag tycker det där är ganska farligt. Tänk om ungen använder det fel? Mamma blir arg på henne och så skickar barnen hunden efter mamman eller en kompis…

Jenna_Nord
15

Jag vet inte.. Tror inte de är ungen som har så mycket kontroll. Hunden står redo och vet vad som ska hända och vad den ska göra. Det är precis som att en 4-åring kan säga varsågod innan mina hundar ska äta. Lovar att dom lyssnar på vem som.

Mvh Jenna

Lathundarna
7

#6 😂

Syns väldigt tydligt att så fort figgen blir passiv - vilket han blir så fort flickan tar i halsbandet - så släpper jycken. Vad 4-åringen har med saken att göra begriper jag öht inte. Är hon störningsträning? 🤪Näe, som sagt. Inte det minsta impad. Av nåt.

Mitchika
4

Allt jag ser är ett barn som får se och lära sig att stackel är okej att använda i hundträning och att det är ett snabbt och enkelt sätt att få hunden att lyssna och göra som man vill.

Men jag kanske är cynisk?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[RMSLiners]
4

Jag skulle också lyda den där 4 åringen om jag hade det halsbandet runt halsen.

Trollhund
2

Tycker det är uppenbart att hunden inte lyder flickan, då hade den släppt första gången hon var framme och försökte. Andra gången får hon hjälp innan hon själv tar tag och då har figuranten också helt stannat av, känns mer som att hunden agerar efter vad den förväntas i situationen.

Som sagt, den hade lyssnat på vem som helst där (förutom kanske figuranten.)

vallhund
1

Vad är det man skall imponeras av? Felaktig användning av stackel? Enda funktionen stackel har är att egga hundar under skyddsträning, samma mekanism som att hundar som drar drar mer i strypkoppel.

#5 Det är inte barnet som skickar hunden, barnet släpper hunden o den är förmodligen tränad till att bita i skyddsärmen.

Föräldern/hundföraren måste lita extremt på sin hund som tillåter ett så litet barn gå in o sticka händerna nästan i käften på hunden när den är i bett.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.