Kåt hanhund
Hejsan! Jag har en liten blandras på 2 år som jag har lite problem med..
Min lista av problem är för det första att han är totalt galen i att vilja para sig verkar det som, hans barndomskompis som är lika gammal och då en hona är han helt ointresserad av att leka med. Det enda han vill är att slicka/lukta i rumpan på henne och försöka para sig.
Jag har försökt låta han träffa en större hund, en flatte (min Milo är chihuahua/papillon dvs ganska så mycket mindre). Hon sa till ORDENTLIGT, högg mot han och morrade som tusan men han vägrade ge sig.
Han har även försökt hoppa på katten och varit mycket i baken på henne med (dom är inte tillsammans, bara en gång dom har fått träffas)
Han är uppe mycket och lutar i mina råttors rumpor också, ovh beter sig allmänt skumt nära vilket annat djur som helst.
Han slickar även jättemycket utomhus på gräs och luktar länge, kan kissa kanske 5-6 gånger på samma ställe och ändå inte vara färdig.
Kan tilläggas att han inte får träffa så många hundar för att jag bor mitt ute i ingenstans, det är mest när vi hälsar på min pojkväns mamma vilket inte alls är ofta..
Finns det något jag kan göra? Han blir ju väldigt stressad ser man ju klart och tydligt på han när han får träffa andra..
Kastrera kanske?:)
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Men funkar verkligen det? Har ju läst lite om att det kan vara ett beteende som redan sitter i huvudet och att kastrering inte hjälper :( Men man vill ju ändå testa allt annat innan man skär av hans bollar xd Känns som att det skulle vara sista utvägen
#2 jag vet inte säkert, har bara hört att det kan fungera i vissa fall men jag vet som sagt inte då jag aldrig har gjort det på någon av mina Hundar. Jag får överlåta det till någon mera kunnig;)
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Det går att kastrera med chip nuförtiden vilket inte är en operation = bättre för hunden.
Chipet slutar fungera efter ett tag och är alltså inte permanent.
På en så ung hund så kommer en kastrering med mycket stor sannolikhet att hjälpa - antingen kemisk (suprelorin implantat) eller kirurgisk. Ju fortare desstå bättre för hunden som bevisligen är väldigt stressad över situationen (och detta kommer inte gå över utav sig själv utan mest troligt eskalera).
Låter precis som min hane- fast han är 6 år så vet inte hur mkt en kastration skulle hjälpa :(
Min hanhund (chinese crested) var 4 när jag kastrerade honom för att han var likadan, det fungerade på honom, mycket skönare för honom skulle jag helt klart säga, kan dock inte svära på att det hjälper på andra hundar, men stressen torde ju minska.
#5 eller så uppfostrar man hunden.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.