Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 559 ggr
AnneN
0

O.T. God morgon 23/7

God morgon allihopa!

Verkar som att folk fått för sig att jag är morronpigg, vilket jag eg inte är men vad sjutton ska man göra då man inte kan somna efter att sambons väckare skrämt livet ur en kl 6 på morron? Jo givetvis så går jag en snabbsväng med vovven och ger alla fyrbenta varelser, startar datorn och går in på HiF och där sitter jag i princip resten av dagen i brist på bättre saker att göra (glömmer väldigt ofta att äta frukost och sånt då jag sitter här), men vad kan väl vara bättre än att få surra om hundar hela dagarna? Förutom att träffas och umgås irl med folk och deras hundar men sånna känner jag inte så många här uppe så då sitter jag här ist.

Hur ser en vanlig morron/dag ut för dej?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraB
0

Ja, du. ;) Det är väl samma, kollar ofta på tv, är inne på kif o hif. :) Väcker mina kaniner  ;) Hehe, godmorgon på dej :D

lena1
0

Morning på er morgonprommisen fixad och nu väntar duchen :-)

kerstinjoh
0

Morrn, morrn!

Men Biobio, du är ju alltid här på morgonen, så jag trodde att du var morgonpigg!

Vaknar rätt tidigt, upp, sätter på kaffet, slår på datorn, röker en cigarett (HU) så det snurrar i huvudet.

Går en sväng med morgontrötte Alfons. Men det spöregnar, så han var inte ett dugg intresserad av att vara ute.

Har laddat tvättmaskinen, mailat till en jobbarkompis, MSN:at med Tina. Köpt en laddare på nätet. Det är vad jag har hunnit med.

Men nu ska jag försöka göra lite nytta, fast jag tittar in emellanåt eftersom datorn står på.

AnneN
0

Som sagt så enda anledningen till att jag är uppe på morron är sambons väckare, fast ibland lyckas jag somna om och då kan det bli till allt mellan 10 och 13 beroende på när jag somna

_**/Mvh Anne

Malin-A
0

går upp, blir halvt ihjälsprungen av Lusse då han vill ge mig en stor uppmärksammad morgon hälsning.. *mutter* sen tar jag mig ett glas vatten sätter mig vid köksbordet tar en cigg o läser igenom reklamen som kommit, sitter ner i 5 min sen går ja ut me Grisen, när vi sen kommer in brukar han lägga sig igen o jag sätter på datorn =)

Lotta
0

Usch jag vart väckt av klockan i morse för jag skulle skjutsa dottern till sjukan…och vad vaknade jag med, japp migrän. Så det vart hem och sova bort hela dagen och ska snart lägga mig igen måste bara låta tabletterna verka ett tag till *urk*

*tycker synd om mig själv* Gråter

kerstinjoh
0

tycker oxå synd om dig Lotta. Ska jag skicka en tjingare?

KajsaM
0

Vaknat, slår igång datorn KIF och HIF ett tag, ser tv, klär på mig, äter, ut till kaninen och iväg till kompisar :)

Lotta
0

Ja tack Kerstin det vore snällt…dom ska ju vara bra på sånna där punkter vad det nu heter Fundersam Och min migränpunkt lär vara jättestor för nu har jag banne mig haft ont hela dagen, vaknar jag imorgon med samma skit kliver jag inte upp. Men jag har endå haft tur den här gången för jag har inte spytt och jag kan vara uppe korta stunder…och tur är väl det för utan Hif skulle det bli katastrof Oskyldig

Liss
0

jaa.. vad gör jag. Är ju såklart olika varje dag. Men sover dock till 12.00-12.30, går ut med ecko efter hans mål mat. Sätter på datorn och tv:n och käkar frukost. Sen blir de att jag sitter vid datorn och tv;n hela dagen och mellan går ut med ecko såklart. (har datorn och tv;n i samma rum)
Annars kan de bli att jag gör allt för att hitta på något för att jag dör av tristess.. och då är väl mamma min bästa vän. Så vi hittar på saker som att fika ute på ett fint ställe eller gå skogsprommis med vovvarna eller stan utan vovvar. Eller så ringer jag en "vän".
Brukar komma på vid 20.00 kanske att jag inte har ätit sen frukost,, så då äter jag nåt fjutt.

de var väl de. Imorrn ska jag till soc. så önska mig lycka till:S

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lotta
0

Lycka till Lisette…jag ska följa min dotter dit i morron och försöka få hjälp till henne också. Så jag håller tummarna åt er båda =)

kerstinjoh
0

Jag håller tummarna Lisette! Många! Alla!

Malin-A
0

håller tummarna för dig Lisette =)

kerstinjoh
0

"Tumhållargänget"

Liss
0

hehe, tack! vad söta ni är:) får hoppas på att hon vill lyssna nu iaf. Mammsen har sagt att jag omöjligt kan bo hos henne. Men nu börjar soc tanten drifta om att min hyra är för dyr för deras standard. Men tusan heller att jag tänker flytta igen. Dessutom ger nog inte vilket bolag som helst mig en lägenhet. Så den här håller jag hårt i.. fick den i princip enbart för att mamma redan bor i hyresbolaget och känner dom.

Önskar emma?? lycka till också då.

AnneN
0

Lycka till hos soc alla som ska dit jag vet hur dom kan vara!

Vet inte vad normen är där du bor Lis1 men här är det att dom betalar en hyra upp till 3400kr och jag hade ett tag en hyra på 4000kr men jag lyckades få det så att jag fick dom 3400 som dom godkänner och sedan fick jag ta resterande 600kr från det som ska gå till mat/nöjen mm

_**/Mvh Anne

Liss
0

Jo de var det jag hade tänkt. Säga bara att jag behöver all den hjälp dom kan ge mig.. och blir de bara 3400:- så tackar jag och tar emot just nu. Så får jag som sagt ta av uppehälle pengarna också. Min hyra är på 4100:- så de är väl endel. Men jag äter ju knappt nåt iaf, glömmer ju de:P
Sen ska jag kolla med bostadsbidrag, om jag kanske kan få de me. Men helst vill jag bara ha ett JOBB!:(

Liss
0

nu åker jag iaf.. pust! Jag hoppas jag inte blir övertrampad.. är så lätt med mig:S

AnneN
0

Om du får bostadsbidrag så drar soc av den summan från det bidrag du får från dom

_**/Mvh Anne