"Veterinärfoder"
Fick just en fundering i en diskussion om ev. foderallergi. Har du en hund eller känner någon som har en hund med foderallergi eller misstänkt foderallergi som haft problem med klåda/utslag/furunkulos/öroninflammation/svamp eller dylikt som blivit besvärsfria och hållits besvärsfria av "veterinärfoder" som Hills prescription diet, Royal Canins hypoallergenic etc? :)
Jag har haft 2 men inte använt veterinärfoder till någon av dom. Den första var en schäfer och hon åt Doggy, vet att det inte är ett bra foder men det tålde hon då hon var känslig mot köttprotein.
Den andra var en rottis och hon gick på Frances, det var det enda hon kunde äta.
#1 Okej, och de blev besvärsfria av den kosten? Jag har läst mycket om det här med foderallergi och läser man på olika forum där folk använt dessa veterinärfoder verkar det som att många hundar först blir bättre men efter någon eller ett par månader bryter symptomen ut igen. Jätteintressant att prata om tycker jag!
Jag skulle aldrig betala för sån skit. Bättre att lära sig om BARF och tillreda maten själv då, så har man total koll på exakt vad det är hunden äter.
#3 Håller helt med, men det är ju jätteintressant att höra om någon hund faktiskt blivit hjälp av fodren. :)
#2 Ja mina blev symtomfria med de fodren
#5 Skönt att höra att de blev att må bra!