Hundfilmstjärnor
Känner ni till några hundfilmstjärnor?
Jag kan dela med mig av lite av det jag kan i området, så får ni bygga på sedan.
Den första internationella hundfilmstjärnan var en schäfer vid namn Rin Tin Tin.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sen har vi ju allas Lassie :D

Ja fast Lassie är ju en filmkaraktär. Har för mig att det var tre olika collies som spelade Lassie. Frågan är vad heter de?
Audiatur et altera pars
#2 Jag har kunnat namnet på en av dom.. men nu är det glömt dock XD

Pal heter collien som gjorde de mesta av colliefilmerna. Första filmen har jag för mig att bara Pal gjorde (som även var en hane) å dom senare filmerna spelas av flera olika collies.
Det ska ju komma ut en ny Lassiefilm nu och den rollen spelas av tre olika hundar..
//Mims

Hooch har vi ju också.
Båtsman får man ju inte glömma i Saltkråkan.

"Pusky & Truls på äventyr", minns dock ej vem som var hund och vem som var katt…:)
Benji!
bethoven hunden! :D

Pia: va benji?

Ja, Benjis äventyr. Har du aldrig sett de filmerna om honom. Helt underbara filmer är det. Det handlar om en blandrashund vid namn Benji. En liten klok och underbar hund som lyckas med det mesta som man tror är omöjligt. hihi
Audiatur et altera pars

Kommer inte just nu på någon men all våra egna hundar här på sajten är väldigt duktiga fotomodeller. Jo, nu kommer jag ihåg vår svenske filmstjärna Turbo en bordercollie som var med i "Snoken"
Det var Pals söner och sonsöner (osv?) som gjorde de andra Lassie-filmerna sen. :) Kan tyvärr inte komma på någon annan just nu som inte redan nämnts…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
ja, rintin tin skänner man till en fin schäfer. han dog 16 år gammal 1932. har läst om honom. hann att göra ett antal filmer innan han dog.