Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1237 ggr
[fabienne]
0

Belöningstub

http://hundkompanietk9.se/nyheter/beloningstub-pafyllningsbar/

Jag undrar om någon har erfarenhet av belöningstuber som i länken ovan. Hur är de i kvalitén? Hur stort är hålet? Vi ger VoH och det vore ju himla smidigt om det kunde gå att trycka ut det genom tuben. :)

Ruzicka
0

Jag har sådana. Tänkte också ha VoH i, men det visade sig lite svårt. VoH lax har lite för stora bitar för att kunna få ut på ett smidigt sätt. Det går, men man får trycka rätt rejält och det blir "stopp" ibland. Trycker man för hårt ramlar toppen och korken av istället för att det kommer ut mer. Min hund har blivit riktigt rädd för dem, sedan det tog stopp en gång och sedan "exploderade" ut massvis samtidigt. 

Jag tror att hålet töjs ut lite med användning, så kanske hade det blivit bättre om jag fortsatte använda dem. Men som sagt, det gick inte så bra med laxen i alla fall. Exklusiven vi ger nu hade varit omöjlig. Jordnötssmör, mjukost och leverpastej utan bitar är däremot perfekta att ha i, då hade den nog funkat utmärkt!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[fabienne]
0

Men å, typiskt, haha. Ger exklusiv nämligen. Kanske går bra med köttfärs eller annat istället. :) Har beställt hem så snart får jag testa själv och se hur det funkar.

Ruzicka
0

#2 Gör du så. 🙂 Men jag tror tyvärr du bör ställa in dig på att inte kunna stoppa i exklusiven som den är. Kanske går det om du mixar den med mixerstav lite först? Det kan du ju testa. ^^ Annars är den som sagt bra till mycket annat, bara just inte VoH. 😉

[fabienne]
0

#3 Ledsnat så otroligt på att torka kött i ugnen och hur stora bitar man än gör så blir det bara små minibitar kvar tillslut som hunden knappt känner att hon får i munnen, haha. Går åt otroligt mycket kött till knappt något godis alls. Måste testa om det finns smidigare sätt. Kan det funka om man blandar i vatten så att det blir en rinnigare konsistens? Eller är problemet att stora bitar liksom stoppar upp hela hålet?

Kitten86
0

Jag har en sån tub till min hund, är jättesmidigt!! Och min hund älskar tuben 😃

Kan hålla med att texturen på det du stoppar i bör vara ganska smidig/slät för att du på ett enkelt sätt ska kunna mata hunden med det. Själv brukar jag mixa köttbullar med lite vatten till en smet och fylla tuben med. Det går säkert att stoppa i VoH om du mixar till det till en mer jämn smet….

Ruzicka
0

#4 Det är bitarna, tyvärr, så jag tror inte att det hade hjälpt att blanda med vatten. Hålet är rätt litet. :/ Men testa, för Guds skull, du kanske kommer på någon smart lösning till slut? :D

[fabienne]
0

#5, 6 Tack för er feedback! Låter som det är värt ett försök i alla fall. :)