Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2445 ggr
[Grön]
0

Grand-prix.se dåliga

Grand-prix.se jag beställde saker på den hemsidan för mer än två veckor sen men har inte fått några varor eller svar på mail. Någon som har haft problem med dom?

[1UpShroomish]
4

Har endast dåliga erfarenheten utav dom, dom ljuger, vägrar stå för sina misstag och svarar ytterst sällan på mail.

Dom skiter fullständigt i sina kunder och jag shoppar aldrig någonsin där igen.

Amandla
1

Jag googlade lite efter omdömen och fick fram det här, det är fler som haft problem med dem… http://www.trustpilot.se/review/www.grand-prix.se

[Kamillah]
2

De är riktigt dåliga, har inte heller haft annat än problem med dem tyvärr. Kommer aldrig mer handla från dem.

[Grön]
1

Jaha oj då.. Ja då behöver jag nog inte förvänta mig några varor heller?:/

LinaK
3

Vet om flera som är missnöjda med grand-prix, som inte fått sina vara osv. (tror bland annat SaraC här inne har dålig erfarenhet av dem)

Jag beställde därifrån för många år sedan, fick vänta ett bra dag innan varorna kom inlindade i en svart sopsäck. Kändes inte jätte seriöst och det var nästan pinsamt att hämta ut paketet från posten.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Kamillah]
1

Jag hade ringt banken som du betalade med och förklara för dem att det är ett skitföretag som bara lurar folk. De bör kunna hjälpa dig.

[Grön]
0

Okej det va tur att jag tog det på postförskott iaf

[Kamillah]
1

#7 Aha, då blir det ju ganska svårt.. för då är du ju lagligt bunden till att betala för paketet. Hämtar du inte ut paketet kan de skicka en faktura på frakten och hanteringsavgifter. Kolla över deras villkor och ring sedan konsumentverket.

[Grön]
2

Men om dom skickar varorna så betalar jag för dom. . Men är nästan orolig att det inte kommer att vara de varor jag beställde:/ usch jag får väl betala iaf antar jag… Kan man inte kolla om alla varor är med innan man betalar för dom? Det va ju ändå varor för 500kr:/

Fridaaaa
3

Hört flera som haft problem med dem, att de skickat fel varor, skickat fel storlekar, glömt att skicka varor mm.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mapel
6

Jag beställde en varning för hunden skylt med egna bilder på min sambos systers hundar. Hon skulle få skylten i julklapp. Jag beställde skylten den 28 november. Den kom fram den 26e december, och till fel adress. Ungefär 1 vecka innan jag skulle åka hem till mina föräldrar ringde jag till dem, det var typ 15 december och jag skulle åka till mina föräldrar den 22e. Jag frågade då vart skylten var någonstans, då det redan hade gått över två veckor sen jag beställde den, och de sa att det var på gång och dem hade mycket och göra och bla, bla,bla. Jag var lite misstänksam och bad dem att ifall skylten inte garanterat skulle vara hos oss innan den 22 så ville jag ha skylten skickad till mina föräldrar och han sa att det skulle dem göra. En dag innan vi ska åka ringer jag igen, då jag inte fått nån skylt och de säger då att skylten är skickad till min adress. När jag säger att jag ska åka imorgon så säger han att skylten ska nog vara framme till imorgon tror han!!! Ingen skylt kom dagen efter och vi var tvungna att åka, så hon fick aldrig någon skylt i julklapp. Den 26e kommer skylten, då har dem troligtvis inte skickat skylten den dag han sa och posten har inte lämnat ut den när de ska! Dessutom var skylten helt galet dåligt gjort, då bilder vi skickat till dem var jätte fina men det vi får är grumliga suddiga och grådaskiga klisterlappat(!!!) i papper(!!!!) som vi får klistra på själva!!! Så dåligt gjord och kan inte ens vara utomhus eftersom klisterlapparnq var i papper! Precis som föregående var vårat paket inlindat i en soppsäck! När jag sedan mailar och klagar, och inte ens på ett otrevligt sätt så får jag inget svar, trots att jag mailar FLERA gånger!!! Nu blev det ett långt inlägg! Men usch vad dålig stil!! Ska aldrig handla från de igen!!

[Grön]
0

Ne usch:( Ångrar att jag beställde av dom… Ska jag maila att jag inte vill ha varorna längre? Ska jag säga att jag bara har hört massa dåligt och inte litar på dom så inte vågar beställa? Jag är en sjukt ärlig person och har svårt för att vara tyst.. Eller ska jag bara be om att få ta bort beställningen?

isblixt
0

Jag har handlat därifrån två ggr. Första gången gick det smärtfritt och grejerna kom fram som de skulle, dock med rätt lång leveranstid.

Andra gången beställde jag ett par ridbyxor som visade sig vara restade och skulle inte komma in förrän flera veckor senare. Jag svarade då att jag inte ville vänta så länge utan beställde istället en annan färg. Några dagar senare kom ridbyxorna på posten. 

Jag har alltså varken haft negativa eller positiva upplevelser med grand-prix. De har skött sig, men hade kunnat göra det mycket bättre än så… :)

LinaK
0

#12 Du har alltid 14 dagar ångerrätt, ring eller maila dom och säg att du vill ångra ditt köp.

[Grön]
0

Ja men det har gått mer än 14dagar:/

LinaK
3

#15 Men det är 14 dagar efter att du mottagit varan, och det har du ju inte gjort ännu 🙂

[Grön]
0

Jaha:) jag skickade ett mail iaf att dom skulle ta bort min beställning :)

htt
0

Åh nej! Jag som snart tänkt beställa där. Har hittar exakt vad jag letat efter i flera månader och just denna modell verkar inte finnas någon annanstans. Vågar man beställa ändå?

JamieBlue
0

#18 Jag råkade också beställa därifrån innan jag läst en massa dåliga omdömen. Jag beställde dock mot faktura, så det kändes ganska riskfritt trots allt. Varan kom i bra skick och det var inga problem alls. Kommer dock inte handla därifrån igen, med tanke på alla negativa kommentarer på olika ställen.

Crazzysazza
0

Jag har beställt där ifrån fick mina varor som jag köpt inom 2veckor är jätte nöjd var precis det jag skulle ha inget strul eller något.

htt
0

#19- hur väljer man faktura? Har försökt beställa men då bara sett alternativ där man betalar direkt..

MoaW
0

Jag tänkte beställa från dom men hittade massor av dåliga omdömen så jag avstod!

Fick dock senare en vippbräda i present som var köpt därifrån - hade inte varit några problem. Men jag skulle inte riskera nåt och beställa därifrån igen 😮

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[RMSLiners]
0

Jag beställde ett hundtäcke från de en gång då vi var i akut behov av ett regntäcke men det kom aldrig. Ringde dem och de berätta att de inte säljer det hundtäcket längre och då ifrågasatte jag varför de har varan kvar på deras sida då men fick inget vettigt svar på det. En stund senare när jag lagt på hade de skrivit in en röd text på varan där det stod "slut sålt". Vände mig då till animail istället och fick hem mitt täcke på bara 2 dagar. Det kallar jag skillnad på service.

[Grön]
2

Hej jag tänkte uppdatera!

Jag fick svar efter att jag två dagar tidigare hade skrivit att jag inte ville ha mina varor längre. Dom skrev att dom hade skickat varorna (samma dag som dom skrev och bortförklarade sig) och att dom inte har haft personal osv. En vara skulle dom skicka senare sa dom men jag sa att jag inte ville ha den så får se om den kommer iaf -.-!

Fick fel storlek på en sele också!

Paketet va en svart sop påse

På deras hemsida stod det att man hade 8timmar på sig innan dom skulle skicka varan att avbeställa! men jag hade skickat meddelande två dagar innan att jag inte ville ha det och dom skickade paketet iaf! Jäkla sur vart jag men jag skrev tillbaka väldigt trevligt att jag inte ville ha varan dom inte hade hemma nu, för ville inte ha massa krångel

Det tog 3 veckor innan jag fick några varor

Jag säger då bara det!! HANDLA INTE HOS DOM!

Mischa
2

Har också dålig erfarenhet, förvisso för flera år sedan.

Fick mina varor, men delvis trasigt och inte ville dom besvara mina försök till att reklamera varan.

≧◔◡◔≦

Reptile-Lovers
0

Fy vi skulle aldrig skicka i en soppåse.

Vi skickar inom 3 dagar.

Har läst att dessa o några till tar väldigt långt tid på sig

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

Noa-Nisse
0

Jag har beställt från grand.prix. men har aldrig varit några problem. Har säkert bäställt därifrån ca 3-4 gånger.

Medarbetare på Hundar.ifokus