Magnusson vs Standardt?
Magnusson eller Standardt?
När mitt Acana är slut måste jag inhandla nytt torrfoder (bukfylla så min hund inte spyr på morgonen pga tom mage, hon får VoH idag). Först tänkte jag använda Doggy då det endast ska ges en liten näve innan läggdags men vill ändå ha så bra som möjligt men vill heller inte köpa mer Acana eller andra dyra fodermärken.
Så vilket föredrar ni?
Jag skulle nog välja Standardt. Känns som ett vettigt foder för ett bra pris. :)
#1 Ja.. jag tycker båda verkar bra så är alldeles förvirrad, haha. Var nära att köpa en påse Doggy förut men mitt samvete tog över. Visst att hon bara ska ha en lite näve mat/kväll (och kanske som godis) men man vill ändå att det ska vara bra. Och om det är billigt är det ett plus.
Jag har cirka 9 kg torrfoder kvar så jag har ett bra tag att fundera och jämföra :D Haha
Har ingen erfarenhet av Magnusson, men Standardt ger vi våra pojkar och dom mår hur bra som helst på det :) Rekommenderar verkligen!
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
#2 Äh, ska du bara ha det som lite utfyllnad så spelar det nog ingen större roll om du väljer Magnussons eller Standardt! :)
#3 Okej :) Ja, många verkar vara nöjda med Standardt.
#4 Utfyllnad och godis :) Nä, antar det inte spelar stor roll egentligen :)
Är det bara utfyllnad spelar det nog ingen större roll. Jag har gett Magnusson och skulle aldrig ge det som helfoder igen men är det till en frisk hund som tål spannmål så är det ingen fara. Vad gäller standardt har jag hört om hundar som bajsat grönt. Men tja, har hört om många som tyckt båda är bra.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
#6 Enbart utfyllnad och godis. Molly får Frolic ibland och det klarar hon av jätte bra.
Haha vad roligt, tänkte imorse att jag skulle göra en likadan tråd. Tyra äter standardt extra, och jag är helt nöjd med det. Hon bajsar 1-2 gånger om dagen. Tänkte byta foder till Ayla, men vet inte om jag ska välja Magnusson eller standardt till henne också. Det negativa med standardt är ju att det nästan inte går att få tag i nånstans förutom nätet. Magnussons finns ju på varje Ica maxi. Sen ska Magnussons meat and bisquit vara jäätte gott för hundar då det är ugnsbakat. Och Ayla lever nästan för mat, så vore roligt att kunna ge henne ett foder som hon skulle älska. Är det så mycket mer spannmål i Magnusson än standardt?
Mvh Jenna
#8 Jag köpte min Standardt normal 13kg i butik/djuraffär, bara att kolla på Standardts återförsäljare :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#9 Jo jag vet, köper som sagt redan standardt. Men dom har inte många återförsäljare om man jämför med andra foder.
Mvh Jenna
#8 Bara att jämföra innehållsförteckningarna. Vill du verkligen ge ett foder som innehåller både grahamsmjöl och kornmjöl? Standardt är ett mycket bättre foder.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#11 Vad ska man kolla efter egentligen? Jag som inte är expert på just foder allmänt blir ju lite förvirrad av allt som det innehåller.
Fast standardt innehåller ju å andra sidan en hel del ris. Det är ju lite vad man föredrar. Dock vet jag inte hur de räknar på magnusson, om de 44% kött det innehåller är uppmätt innan eller efter tillagningen då kött innehåller typ 70% vatten.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
#13 Hua vad krångligt allt låter.
Fast ris är ju ändå det spannmål som är bra och skonsamt för hundmagar. Vad ger man när hunden är dålig? jo ris. Så hellre det än en massa mjöl och grejer.. Ska man ha helt spannmålsfritt så är det väl taste of the wild ett bra exempel. Men en helt annan prisklass sen också
Mvh Jenna
#15 Ja, det är sant.. hjärnan tänker inte så långt idag, hehe.
Jag ger det nyta Four friends till mina hundar. Det är ett glutenfritt foder, som Acana, med hög kötthalt. Det innehåller även aloe vera som stärker imunförsvaret, stabiliserar magen och hjälper urinvägarna. Är supernöjd med det. Det ligger även vettigt till i pris. De har även en sort i serien som heter Derma coat som är helt spannmålsfri. (De andra innehåller ris)
Fodret innehåller inte heller betmassa som många andra foder gör. Betmassa är en biprodukt från sockertillverkningen och jäser i tarmen somfår många hundar att fisa. De har äppelfiber som fiberkälla istället och de jäser inte i tarmen.
Du kan läsa om fodret på http://www.fourfriends.info/
// Elin-li,
#17 Har faktiskt kollat på det märket med :) Jämfört det, Standardt och Magnusson. Ska läsa på mer sen. Men hört att det är ett bra foder helt enkelt.
#13 Fast ris är ett skonsamt spannmål. Det är det som är skillnaden.
TS, läs igenom denna sida: http://www.standardprodukter.se/hundfoder-varfor-standardt.html#.UaN0xZyBak0
Läs speciellt delen om foderutfyllnad. Varför man har valt ris.
Här är mer info om deras foder: http://www.standardprodukter.se/hundfoder-om-standardt.html#.UaN2WpyBak0
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Det är ett superbra foder! Jag har god kontakt med de som skapat fodret pch fått höra massa solskenshistorier om hundar som haft mycket problem men blivit problemfria sedan de bytte foder!
Har du frågor om fodret eller foderfrågor i allmänhet så skulle jag råda dig att ringa en tjej som heter Meri Hakkarinen. Hon är superduktig på foder! Tel. 021- 471 72 10
// Elin-li,
#19 Tack så himla mycket att du orkar ge länkar :) Ska läsa igenom det hela för även om Molly inte kommer få mycket av detta så vill jag ändå ha bra produkter och jag har hört gott om Magnusson och Standardt så det kanske är värt att testa.
#20 Tack tack :) Fast nu ska jag bara ge som bukfylla och inte till matdags. Men vill, som sagt, ändå ha bra bukfylla-mat.
#22 Det är klart man vill ge så bra mat/bukfylla som det går! :)
// Elin-li,
#23 🙂
#19 Bra text! Nu ska jag läsa igenom lite om Standardt :)