bästa sätt?
hallå
Vad skulle vara bästa sättet för Ecko och Lusse att träffas?
Ecko är ju, jaa jag vet inte riktigt vad han är mot hanar. Jag har ju märkt nu att han egentligen inte verkar ha något speicielt mot hanar? När en labbe hane sprang emot ecko när ägaren tappa kopplet så brydde sig inte ecko utan lukta bara som vanligt. Men så fort ägaren tog tag i kopplet och drog bort labben så börja ecko morra och skälla.
Nu har han också blivit bättre med hundar tycker jag. Han morrar bara endel tills jag säger till. Kanske kastreringen som kickar in nu.. vem vet.
iaf kom med tips, jag har min egna uppfattning också. och malin och jag har redan pratat om de endel. Men man kan aldrig få nog med tips:)
mvh Lisette
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag tycker ni ska träffas ute och gå en sväng först då ser ni ju hur Ecko reagerar….undrar om det inte finns en tråd där någon har problem med samma sak och en massa råd kom fram, kolla det =)
Om ni är oroliga tycker jag att ni ska ta en promenad på en gång med dem. Så får de gå och undersöka varandras lukter osv i lugn och ro på lite avstånd. Sedan om allt verkar lugnt, kan ni låta dem hälsa okopplade. Koppel ställer mest till det, tycker jag.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Träffas utomhus, på en neutral plats. Hemma hos dig första ggn är inte så lyckat eftersom det är Eckos revir.
Och som Eros säger, gärna okopplade.
Psssst???
Har ni satt igång Resedagboken?

Jag håller med Kloka och tant Kerstin!
kul attt dem ska träffas!! =)
Jag håller med kerstin
BILDER & DAGBOK KRÄVS!!
hehe tack. Vad jag hade tänkt är att jag kommer ner med ecko.. så går vi bara promenad bredvid varande. Ska dom få träffas då eller bara gå bredvid varandra?
sen tänkte jag vi kunde släppa dom där jag brukar släppa ecko. så får vi se hur de går:)
neeh, malin kom inte den här helgen. Men hon ska komma nästa! Hoppas jag iaf, så de inte blir nått fel. Men när hon väl kommer ska vi ta bilder och så.. lovar:p
japp klart vi måste ta bilder =)
Låt dom gå på sånt avstånd att de är lugna och inte "bryr" sig om varandra. Nosa lite där den andra kissat osv. Sen kan man öka avståndet om de inte bryr sig om det.
hihi.. avstånd så dom inte bryr sig sara? då får jag gå på andra sidan husen med ecko..thii:P
Låt hundarna hälsa!
Ja men så att de inte hänger i kopplet och skäller osv. De ska kunna gå "ordentligt".
Så skulle iaf jag göra om jag var osäker på hur Eros skulle reagera. Var jag säker på att han bara skulle bli glad skulle de få hälsa på en gång, ute o okopplade.
joo.. jag förstod, retas bara:)
Men vi får helt enkelt gå på varsin sida av vägen kanske. Den är inte jätte bred.. så då känner dom av varandra med behöver inte hälsa.. så får dom ta de själva utan koppel sen.
och jag hoppas den där lilla skiten kommer nu också:P
Jag tycker det är bra, för hundarna får då en stund att "bekanta" sig på lite avstånd. Lukta som sagt, läsa varandra osv.
Det går säkert bra! :)

Vidar måste nästan alltid få "åka buss" dvs som vi människor gör när vi åker buss, bara vara nära, utan kontakt, en liten stund, innan han får hälsa. Först ska det varvas ner, sen smygtittas, och gärna få lukta efter den andre, innan det hälsas. Jag har dem helst lös då oxå, under själva hälsandet, så att inte kopplet stör eller ger för mycket stöd av mig.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter