Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1398 ggr
[Grön]
0

Valp bil hem

Hej jag läste i en bok att man bör ha valpen i knät när man tar hem den så den ska känna sig säker/trygg :)

Har ni gjort så?

Pennybus
1

Ja, men jag rekomenderar att ni tar med et våtservetter och handduk om valpen blir illamående.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[Grön]
0

Okej tack :)

Elverpige
1

Jag hade med en bilsele som valpen fick ha på sig när den satt i mitt knä, jag spände fast den i mitt bälte. Lite extra säkert liksom :)

[typellisch]
1

Molly satt i en bur och jag hade in handen och sedan somnade vi tillsammans, haha.

[Grön]
0

Okej:) jag tänkte ha en bilsele på den men samtidigt ha den i mitt knä :). Om polisen stoppar en och man har hunden utan säkerhet i knät får man böta då?

[typellisch]
0

#5 Tror man kan det då det är lag att hunden ska transporteras säkert.

[Grön]
0

aa jag med för vågar inte riktigt ha den helt lös i knät, kan juh bli vad som helst

[typellisch]
0

#7 Använd bilsele, ska jag själv köpa senare :)

[RMSLiners]
0

Vi hade varken koppel eller halsband till hund när vi köpte henne så hon låg i mitt knä hela 10 mil hem och sov hela vägen. Bilen vi låna hade inget baksäte så ha henne där bak kunde vi ju inte. Nu var detta mitt ute i urskogen där poliser är ett sällsynt fenomen. 

Rekommenderar dig dock att ha sele eller bur till hunden. Det hade jag haft om jag kunnat.

Loveradio
0

Jag föredrar att ha valpen i knät.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

russin
0

Jag kör den säkra metoden, men jag åker oftast själv - valpen åker i bur🙂

mingman
0

Vi hade valpen i knät. Han spydde efter fem minuter. På filten som vi fick med från uppfödaren. Så ett tips är att inte ha den i knät/hos valpen när ni åker. xD

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Pennybus
0

#12 Exakt det där hände när vi hämtade Penny! xD

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Roxie
0

Jag hade valpen i knät hela vägen hem. Ca 2h bilkörning (sambon körde såklart).

// Sofia

Majken!
0

Valpen får sitta i buren, säkrast för alla inblandade.

Adalissa
0

Jag hade valpen i buren. Tycker det var säkrast samt att jag ville att hon skulle vänja sig redan på en gång att åka i buren.

Ett råd till er som har valpen i knät - sitt ALDRIG där det finns airbag med hunden i knät. Det är lika med dödsdom för valpen och inte så bra för er själva heller om det skulle hända något.
Nu tror jag inte att det är så många som gör det, men det kan vara lätt att inte tänka på det när man är så lycklig att ha sin lilla valp 🙂

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

[Grön]
2

Jag tänkte sitta i baksätet på ett sätesskydd och ha bilsele på valpen men ha den i knät:) tänkte ha mysbrallor ifall det händer en olycka som spya eller kiss:) och en handduk i knät:) då borde jag klara mig bra?:p finns airbag fram så vill inte sitta där:)