Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1111 ggr
[TeamGolden]
0

Nr till viltjouren (?)

Visste inte riktigt vart man kunde vända sig, men vet att ett par svanar hamnat fel bredvid två stora fält nära en motorväg nära oss och jag antar att de som vanligt varje år var påväg tillbaka till havet (ca 8 km till havet därifrån) men hamnat fel på vägen, tänkte man kunde ringa viltjouren och få dem på rätt väg, där dem är nu är ingen bra plats, och tyckte så synd om de två familjerna som ligger och antagligen bygger bo till sina ungar där ute på ängarna. 

Så nummer till viltjour i Stockholm? Vet inte ens om det är dit man vänder sig, och kostar det nånting? 

Har självklart inte närmat mig djuren utan bara sett dem från bilen men varje gång vi åker förbi har jag tänkt på det och det skär lite i hjärtat att se dem så fel. 

Tacksam för hjälp. :-)

Loveradio
0

Telefonnummer till Viltjouren: 0704-182810

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[typellisch]
0

Onödigt inlägg av mig, kollade helt fel.

[TeamGolden]
0

#1 tack så hemskt mycket, blir att ringa imorgon och iaf fråga :-) 

#2 Såg aldrig, om du menar att det var OT har jag lagt tråden i Off topic och det handlar om djur som kanske behöver räddas så tänkte att det inte spelar roll.

[typellisch]
0

#3 Nejdå :) Jag Googlade bara och hittade olika Viltjour men tog förhastade slutsatser och klickade inte mig vidare så trodde det fanns massor av Viltjour i Sthlm.. Så min kommentar var bara onödig :)

[TeamGolden]
0

#4 Jaha ok, det är lugnt 🙂

Pennybus
0

De kanske bara mellanlandade? :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[TeamGolden]
0

#6 Men de har varit här flera veckor nu och jag är rädd för att om de lagt ägg så är tiden snart inne för bonden att skörda åkrarna, dvs antingen blir äggen eller nykläkta bebbar mosade 😮