23 maj.
Hoppas ni alla fĂ„r en toppen dag đș
SjÀlv Àr jag hundfri fram till eftermiddag. Molly Àr hos veterinÀren och ska skÀra bort en trasig tand nÀmligen. Sedan Äterbesök och sedan 1-Ärs vaccinationen sedan tÀnker jag bara inte besöka det dÀr stÀllet igen, haha.
Ska strosa pÄ stan och bara ta det lugnt innan Molly kommer hem igen :) Sedan bara ta det lugnt resten av kvÀllen.

LÄter trots allt som en trevlig dag Àven fast det var mycket veterinÀr besök, hoppas att allt gÄr bra för henne :-) SjÀlv sÄ blir det en lugn dag hÀr hemma ocksÄ, blir mest att göra det vardagliga pysslet hemma - laga mat, stÀda, tvÀtta m.m. :-)
#1 Ja, jag Àr sÄ lugn sÄ :) För 2 veckor sedan ryckte hon tvÄ lösa valptÀnder och röntgade munnen och skrapade tandsten och dÄ var jag jÀtte orolig och nervös.. men nu nÀr jag vet hur hennes mun ser ut och att inga fler tÀnder ligger under de nuvarande tÀnderna sÄ Àr jag lugn :) Visst mÄste hon sys efter dom skurit ut tanden men Àh, det kommer bli sÄ bra sÄ!
Lugna dagar Àr hÀrliga dom ocksÄ :)
Hoppas Molly ÄterhÀmtar sig fort frÄn sitt "tandlÀkar besök".
HÀr blir det att hÄlla hund inomhus igen dÄ graderna sakta stiger mot 20+. Vill ha lite kyligare sÄ jag kan fÄ en anledning att fixa bromsarna och kedjan pÄ cykeln nÄgon gÄng.

Vad skönt att du Àr sÄ lugn och vet vad det handlar om :-) Àr det vanligt pÄ din ras att man mÄste rycka tÀnder?
#3 Tack :) Det blir nog inga problem för hennes del!
Ja, vÀrmen kan vara hemsk ibland!
#4 Nakenhundarna saknar massa tÀnder pga den nakna-genen. Men detta var inget mÀrkvÀrdigt.. i början var det bara tvÄ valptÀnder som var jÀtte lösa men inte villa trilla av sÄ bokade tid sÄ dom ocksÄ fick kolla igenom hela munnen pÄ henne och dÄ visade det sig att 2 andra valptÀnder gÄtt av lite (ena tappade hon för en vecka sedan dock sÄ det Àr bara en tand som ska vÀck idag) och en spricka gÄtt upp till pulpan eller vad det nu heter. Hade dom inte gÄtt av hade dom fÄtt suttit kvar :) Jag fick vÀlja om jag ville ha kvar dom eller ta bort dom.. men eftersom det kan bli inflammation i framtiden i tandköttet pga sprickan sÄ gick jag efter veterinÀrens rekommendation att ta bort dom för sÀkerhets skull :)
Molly har massa valptÀnder som fÄr sitta kvar för det inte Àr tÀnder under dom, men dessa valptÀnder kan trilla av i framtiden dock men det finna inga fler tÀnder under :)
SÄ det var inget mÀrkvÀrdigt alls.. hade lite otur bara att det var trasiga tÀnder :)
Hej och hĂ„! đ
Ska gĂ„ en lĂ€ngre promenad idag, solen skiner sĂ„ hĂ€rligt! đ
Lillan fick en biabĂ€dd idag av min mamma, dĂ„ deras hund inte anvĂ€nder den đ
#0 Lycka till!
------------
#4 Har för mig att TS har en nakenhund, och de har en tendens att fÄ problem med tÀnderna, vad jag hört av folk med rasen ^^
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
#6 HĂ€rlig dag :)
Tack!
Det dÀr med tÀnderna Àr sÄ individuellt.. Mollys tÀnder ser jÀtte bra ut förutom dessa som gÄtt av. Jag borstar hennes tÀnder 2 gÄnger/dag och kollar igenom dom regelbundet efter inflammation och tandsten men dom ser bara jÀtte bra ut.
Det var 2 valptÀnder som var lösa som jag ville ha bort och dÄ upptÀckte dom dessa tvÄ andra valptÀnder som gÄtt av en mini bit och orsakat spricka och dÄ valde jag att dra ut dom sÄ det inte uppstÄr inflammation i framtiden.
Men förutom detta sÄ ser allt jÀtte bra ut. Visst saknar hon otroligt mÄnga tÀnder men det Àr inget som hindrar henne frÄn att fungera normalt :)
Det Àr mer att valptÀnderna som sitter kvar kan lossna i framtiden och dÄ förlorar hon Ànnu mer tÀnder. Men eftersom jag ÀndÄ Àr noga med att borsta sÄ kommer det inte bli mycket problem med tandsten och inflammationer.
Dom som inte borstar pÄ sina nakenhundar har större risk att fÄ kassa tÀnder :)
#7 Hur menar du med det "Dom som inte borstar pÄ sina nakenhundar har större risk att fÄ kassa tÀnder :)" ?
Borstning har vĂ€l Ă€ndĂ„ inget med tĂ€nderna att göra? đ

Jaha oki, men tur att det inte var nÄgot allvarligt som inte gick att ordna :-)
HÀr blir det ocksÄ veterinÀrbesök om en stund, stackarn har problem med tassen, sÄ hur dagen blir beror pÄ vad veterinÀren kommer fram till!
#8 Tandborstning har vÀl ÀndÄ med tÀnderna att göra?
#9 Ja :)
#10 Ja, jag lÀste det :( Hoppas det inte Àr för allvarligt!
#11 Stod dock "borstning", bara đ Kunde lika vĂ€l varit borstning av hund, var dĂ€rför jag undrade, eftersom det stĂ„r "borsta pĂ„ sina hundar", för att det lĂ€t mĂ€rkligt đ
#13 Men vi pratar om tÀnder sÄ antog man kunde lista ut sjÀlv att jag menar just borsta tÀnderna..
Hej hej, hoppas det gĂ„r bra för Molly đș
Idag har jag varit i skolan en stund, haft tvĂ„ prov sĂ„ nu Ă€r det överstökat. Hundarna har varit ute pĂ„ promenad med husse, nu ligger dom utslagna đ Jag ska gömma lite godis till dom om en stund och sedan ska jag sticka ivĂ€g till jobbet och jobba en natt. (hade dock hellre varit hemma)
// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#15 Molly Àr hemma och Àr lite vinglig efter nedsövningen Àn, och med en tratt om huvudet :) Ska gÄ pÄ smÀrtstillande i 6 dagar, bakteriedödande vÀtska i 11 dagar samt tratt i 11 dagar! Hon Àr inte glad, haha :) Men det har gÄtt jÀtte bra! Visar en bild pÄ henne (och tanden som har en vÀldigt lÄng rot, tanden hade absolut inte lossnat av sig sjÀlvt sÄ det var bra att vi ryckte ut den) :)
Flitig du Àr! Duktigt :)