Hundar iFokus

Hundar

Etikett: lydnad
Läst 1506 ggr
Katarinaf
0

få slut på skällandet hur gör man????

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur i herrans namn skall jag bära  mig åt att få Molly ("grålden")att sluta skälla och morra så fort det kommer främmande till oss. Hon låter väldigt illa men hon gör ingen illa det bara låter Hjälp mig med förslag på hur jag skall göra för att det skall sluta

hennes mamma och pappa är likadana skäller och låter illa när man kommer….

tinkerbell
0

Jag hat en 6-årig tik som skäller alltid på allt o på alla,även eget folk,jag är den enda som hon inte skäller på då jag kommer hem.

Hon viftar på svansen o är glad åt bekanta,verkar som om hon tror att det är hennes uppgift att säga till om när någon kommer.

Har läst Jane Fenells böcker o där skriver hon mycket just om problem.Hon menar att man inte ska ta notis om hunden om den skäller på en då man kommer hem,du går o kommer som du vill.Hon har studerat vargflocken o där är det endast alfaparet,alltså ledarna som går o kommer utan att de övriga tar notis om det.Man ska vänta en stund före du klappar hunden när du kommit hem visa att du går o kommer ,har försökt o det hjälper ,men annars så vet jag ej hur man ska få slut på det andra skällandet,alltså på allt annat.

Katarinaf
0

Tack för svaret jag kanske skulle ta och läsa den boken , nu har jag ett antiskäll halsband på henne satte det på henne i går så det tar väl någon dag innan man märker något om det fungerar

Lotta
0

Ja du märker det inte förrän det kommer nån och hunden försöker skälla…då sak du se på chock ;)

Katarinaf
0

ok  men nog har hon skällt men kanske inte lika länge som annars.

Lotta
0

Skorpan vågar inte ens det, hon bara småstönar lite *S*

Katarinaf
0

nä molly skäller nog än men  jag tycker det har minskat men jag vet inte , hon skäller ju bara när det kommer någon annars är hon tyst som musen

Olysios
0

Vi har en blandis mellan schäfer - border collie.. när han var liten typ 10-12 månader så var han förskräcklig med att skälla.. så vi tog en burk, typ coca cola burk och stoppade i stenar i den och varje gång han skällde så skakade man burken tillslut så visste han att det skulle komma en äcklig burk varje gång han skällde så han slutade helt med att skälla :D

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Katarinaf
0

ok det var ju ett enkelt och bra tips Tack så mycket

KajsaM
0

#7 Smart! Hade ni typ den meed er hela tiden? Är det inte pinsamt om man typ möter nån så börjar hunden skälla och så börjar med skrammla med burken? ;)

Olysios
0

#9 hmm na skällande på andra hundar har han aldrig hållt på med det var mest hemma när han blev typ rastlös, ringde på dörren, vid matbordet med mera…

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

KajsaM
0

#10 Jaha, okej :)