Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1848 ggr
Surviver
0

Solarplexius?

Hej,

Vi har precis köpt en Passat Kombi och funderar nu över vad vi ska ha för solskydd till lilla vovven.
Har kollar upp på glasmästeri vad det skulle kosta att tona rutorna "på riktigt" och det kostade skjortan.
Nu har vi kollat lite på Solarplexius och jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av det, bra som dåliga. Är dom så bra som dom verkar? Sitter de fast ordentligt? Svara att få i / ur? Någon annan rekommendation? Vi är helt gröna på solfilmsområdet så alla tips mottages tacksamt.

Mvh. Eva

Nicki
0

Men är inte det oxå jättedyrt?

Surviver
0

Det beror ju på vad man menar med dyrt…
Att tona rutorna på glasmästeri skulle gå på 3600kr och solarplexius kostar 1500kr.

Nicki
0

Skojjar du! Skulle de ha 3600 för att lägga film på rutan. Shit!
Sälj hunden *blink*

gejsa
0

Du menar att köpa solfilm att sätta på rutan? Det brukar vi sätta på själva. Eller rättare sagt min gubbe. Det är ett jäkla pysslande. Det får inte komma en blåsa innaför tex. Mycket vatten för att det ska fästa. Men gör man det rätt så håller det bra men en hund får förstås inte hoppa mot filmen på fönstret. Då blir det revor i plasten. Men det är dyrt.

Surviver
0

Nej, solarplexius är modellanpassade plexiskivor, vi vill inte hålla på och krångla själva med solfilm, har kompisar som gjort det på sina bilar och det blev allt annat än snyggt.
Solarplexius verkar skitbra eftersom man inte behöver göra någon åverkan på bilen alls, bara att fästa dem med medföljande clips. Men jag vet inte om det är så bra som det verkar, det var därför jag frågade här, tänkte att någon annan kanske hade såna.

www.solarplexius.com

Faxlin
0

Jag har aldrig använt det själv. Men har en bekant som har det. Det ska tydligen vara så bra som de påstår. Och mina bekanta har inte haft några problem med det i alla fall. Stor fördel tycker jag att man slipper det där med blåsor och att man kan ta bort dem när man vill, om man vill liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alexej
0

Bara sprutar lite diskmedel på bilrutan, då går det jättelätt att få bort bubblarna. Vätskan torkar upp sedan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Nicki
0

Japp! Om man har raka bilrutor är det snorlätt.
Annars kan det vara hopplöst

Knyttet
0

Vi har beställt såna till vår saabkombi och det är absolut PERFEKT, så mycket svalare när solstrålningsvärmen dämpas!

En annan vinst också: Lugnare åkmiljö genom att även omgivningen blir "tonad".

Lätt som en plätt att montera och lika lätt att ta bort!

CamillaAndersson
0

Vd kostar det att beställa sådana till en Golf III Halvkombi, om man vill tona bakrutan, och passagerarrutorna bak?

bubbelbubbel
0

en kompis till mig har det på deras bil, hon sa att det var det bästa hon någonsin köpt..

Surviver
0

Vi har fått hem dom och satt i dom nu, det var lite pyssel att få dit dom men inte alls särskilt svårt bara lite "pilligt". Det blev jättebra iallafall och hittills är vi kanonnöjda. Man set inte ett dugg in men ut ser man fortfarande bra.

#9 Kolla hemsidan www.solarplexius.com

fnyk
0

Solarplexuis är kanon tycker jag! *rekomenderar starkt*

kerstinjoh
0

Vi hade solfilm på våra rutor. Det var jättebra till labben "Bosse". Fast marodören Alfons har lyckats riva ner det mesta.