Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 830 ggr
CarolaCarro
0

SKäller utan anledning

Har en Jack Russell Terrier han är väldigt dominant.. men när man känner att de mesta vänt så kan han ställa sig och skälla på en helt oprovoserande.. Man sitter och ser på tv helt plötsligt så står han och skäller.. någon som vart med om de och kan ge ett tips?

Asagard
0

Hehe, så kan våra hundar vara ibland också. Jag brukar skylla på att de ser spöken. :-)

AnneN
0

Han kanske vill ha mer uppmärksamhet

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zeretki
0

Låter som en typisk terrier annars. ;) Min erfarenhet är att små terrier gillar att skälla. klart man säkert kan träna bort det men det kanske ligger lite i rasen också?

Zebben
0

Han tycker Ni är tråkiga som ser på tv och börjar skälla för att få uppmärksamhet.

zeretki
0

Nu lästa jag lite nogrannare. Axl kommer och glor på mig när han vill gå ut, när jag ser på TV eller sitter vid datorn.

Jag tror att din hund har tråkigt. SOm Zebben sa. :D

CarolaCarro
0

Jo de kanske men har man vart ute i en timme och sprungit lös och allt så kan man faktiskt lägga sig ner och vila ett tag..

zeretki
0

*skratt* Inte om man är terrier! Då vill man vara i centrum heeeela tiden!

Malin-A
0

Lusse kan skälla på mig ibland helt utan anledning (tycker man själv) men d han vill är att leka eller att jag ska gosa me han, oftast att leka..

Olysios
0

Som jag sagt i en annan tråd så testa en burk.. lägg i sten och skaka varje skälltillfälle .. funkade på min hund.. eller aktivera hunden med olika problemlösningar :)

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se