Dagmatte kostnad i timmen
Vad skulle ni säga att man kan betala en dagmatte i timmen? Det är så att jag kommer vara borta olika länge, ibland är det bara 3 timmar och ibland kan det vara upp mot 5 timmar.
Många tar ju runt 100-150/dag och en liten rabatt om man har fulla veckor, detta räknar jag är 8 timmar, eller har jag fel där? Det blir ungefär 20:- i timmen, så om man säger kanske 30:- i timmen, eller tycker ni att det låter väldigt lite?
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
100-150 kr/heldag. Det är ju 8 timmar men sen är det ju oftast längre tid då du arbetar i 8 timmar och hunden kanske kommer till dagmatte 1 timme innan jobbet börjar samt är hos dagmatte 1 timme efter jobbet slutet, hämtning- och lämnings-tiden dvs. Så hunden kanske är hos dagmatte i 10 timmar kan vi säga. Vet inte om man bara räknar in för arbetstiden eller totala tiden.
Men ja.. ska man räkna timmar så delar man ju totala kostnaden för en dag i antal timmar människan har ens hund :) Det blir väldigt lite men så är det ju :P
Jag har normalt min daghund 06.30-17.30 och vi har sagt 100/per dag.
Ibland lämnar hon senare/hämtar tidigare. Men vi har ingen pris skillnad för det.
Samtidigt så brukar det kosta runt 60/70 kr för en lunchrastning (privatperson). Så det är väl snarare den summan du får utgå från, och sedan lägga på typ 10 kr för varje extra timme.
Det innebär: 3 h = 80/90 kr, 5 h = 100/110 kr.
Du kan ju fråga eventuell dagmatte vad de anser vara ett rimligt pris, och förhandla utefter det :)
#1 Ja det är sant :) Haha det tänkte jag inte på :P
#2 Ja okej, ja det låter vettigt med 100:- per dag :)
#3 Ja, så går också att göra ^^
---
Nu skrev jag i annonsen att dagmatten(eller husse) själv får välja om det ska vara en fast kostnad eller per timme. Om vi säger att personen väljer en fast kostnad så kanske 120:- och annars en timkostnad på 30:-. Om det blir 4 timmar så är kostnaden för mig desamma. 4 timmar är vad det antagligen kommer att handla om.
Men vissa dagar kan det bli bara 2 timmar och då tjänar dagmatte på att ha valt en fast kostnad men de gångerna det blir mer än 4 timmar kommer dagmatte tjänat på att valt 30:-/timmen
Tycker ni detta låter bra? :) Jag har egentligen inga problem att betala mer, men jag tycker 120:- för fyra timmar eller 30:-/timmen låter helt okej. Med tanke på att det inte är ett företag och de har inga försäkringar som ett hunddagis skulle ha :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#4 Det låter väldigt bra :)
Tycker det låter som för mycket med 120 kr för 4 timmar egentligen. Om en dagmatte ofta får 100 kr för en heldag.
Jag betalar alt tar 100 kr för heldag, och har en gång betalat 50 kr för halvdag. Det tyckte hundvakten var okej. Just nu har jag en granne som jag inte känner sedan innan som visade intresse för att vara hundvakt vid behov, och hon passar andras hundar gratis som jag förstår det. Fast ska hon passa min vovve en heldag vill jag nog betala något.